غیبت رحمان، کامران و محمد یزدانی در جام تختی

استارت یزدانی، برای عبور از تیلور 2023

پریسا غفاری/ چهل و سومین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی روزهای 5 – 4 خرداد در سالن الغدیر ارومیه برگزار می‌شود. فدراسیون کشتی اسامی 132 مدعی دارای مجوز این پیکارها را اعلام کرد. رحمان عموزاد و کامران قاسم‌پور دو طلایی جهانی 2022، از شرکت در جام تختی معاف شدند که عموزاد با طلای قهرمانی آسیا (قزاقستان)، دلیل معافیتش را مضاعف کرده و حتی احتمال عضویتش در تیم ملی جهانی 2023 را بیشتر از سایر مدعیان کرد. کامران قاسم‌پور و امیرمحمد یزدانی مصدوم شدند و روی تشک نمی‌روند.
مدعیان 65 کیلو در غیبت رحمان عموزاد، برای حضور در بازی‌های‌ آسیایی 2023 کشتی می‌گیرند! عملکرد خوب در جام جهانی (امریکا) و قهرمانی آسیا (قزاقستان) به‌رغم غیبت در جام تختی،  عموزاد را بخت اول ملی‌پوش شدن جهانی ساخته و پیمان بیابانی، کیان محمودجانلو، مجید داستان، عباس ابراهیم‌زاده و ... باید برای هانگژو کشتی بگیرند!
اما مرتضی قیاسی ملی‌پوش 65 کیلوی ایران در المپیک 2020 بختش را برای رسیدن به تیم ملی در وزن غیرالمپیکی 70 کیلو امتحان می‌کند. قیاسی، بخشی، اکبرزاده، فضلی، حاجی‌پور و رضایی باید برای حضور در مرحله نهایی چرخه با یزدانی، در ارومیه بجنگند.
دیدار محمد نخودی نایب‌ قهرمان جهان با علی سوادکوهی (تنها کشتی‌گیر ایرانی که موفق به پیروزی مقابل جوردن باروفس امریکایی شد) حساس‌ترین مسابقه 79 کیلو، قبل از مرحله نهایی انتخابی است.
حسن یزدانی پرمدال‌ترین کشتی‌گیر ایران، در ارومیه استارت می‌زند. هرچند کاپیتان قبل از جام تختی، در مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی به میزبانی زاگرب و غلبه بر حریفانی از لهستان، آذربایجان، امریکا و ژاپن با کسب 44 امتیاز فنی و واگذاری تنها 2 امتیاز، روی سکوی قهرمانی ایستاد ولی در دیدار با علیرضا کریمی، هادی وفایی‌پور، عزت‌اله اکبری و ... عزمش را برای کسب دومین پیروزی مقابل دیوید تیلور امریکایی بیش از گذشته جزم می‌کند.
جستجو
آرشیو تاریخی