حمله تند سرمربی والیبال شهداب یزد به حاشیه‌سازان

تندروان: عطایی اشتباه کرد!

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

محمدرضا تندروان سرمربی والیبال شهداب یزد ۶ روز مانده به پرواز تیمش به بحرین میزبان باشگاه‌های آسیا رودرروی خبرنگاران نشست. شهداب بعد از سومی دوره قبل باشگاه‌های آسیا، با کسب قهرمانی در لیگ برتر، برای به دست آوردن بهترین رتبه در آسیا پا به این رقابت‌ها می‌گذارد. سرمربی تیم شهداب یزد، با اینکه مثل هر مربی دوست دارد تیمش قهرمان آسیا شود اما هیچ قولی نمی‌دهد: «فلسفه برگزاری مسابقات، این است که مسئولان برگزاری چیزی از مسابقات نمی‌دانند. اگر شما درباره تیم باشگاهی افغانستان چیزی می‌دانید من هم می‌دانم. شاید بازیکن ۱۰۰ هزار دلاری بیاورد، بنابراین از حالا چیزی مشخص نیست، اما هیچ تیمی برای نتیجه ضعیف نمی‌رود. همه از حالا فقط می‌توانند درباره کاپ اخلاق صحبت کنند. نمی‌شود قول قهرمانی داد، قهرمانی در زمین مشخص می‌شود. اما من و بازیکنانم در هیچ مسابقه‌ای پا نمی‌گذاریم مگر اینکه دنبال بهترین نتیجه باشیم.»
 سرمربی شهداب یزد، مصدومیت بازیکنان را طبیعی می‌داند:«حضرت‌پور گزینه قبل از مرندی بود. ما از تیم نبی درخواست کردیم حضرت‌پور را به تیم ملی بدهند، به سرمربی تیم ملی حق می‌دهم به فکر تیمش و مسابقات باشد اما شاید اگر فنی صحبت می‌کردیم، حضورش‌ در باشگاه‌های آسیا به مراتب بیشتر از تمرین به او کمک می‌کرد. من از او درخواست کردم، تلفنی هم صحبت کردم اما تماس دوم تلفنی مرا جواب نداد. او می‌خواست بازیکن را داشته باشد و کادر فنی اشتباه کرد تا لیبروی ملی پوش در کوران مسابقات قرار نگیرد. در حالی که ۴-۵ ملی پوش دیگر با ما هستند و شک نکنید در لیگ ملت‌ها آماده‌تر بازی می‌کنند.»
رضا تندروان دلیل حاشیه‌سازی برای تیمش را خودنمایی می‌داند: «ما در مجموعه‌ای کار می‌کنیم که جزو ۱۰ رشته برتر هستیم. همه در این فضا کار می‌کنند تا دیده شوند. برای دیده شدن راه‌های دیگری هم هست. فکر می‌کنم بعضی‌ها برای دیده شدن این مسأله وارد شده‌اند تا نقش خودشان را پررنگ نشان دهند، در حالی که این کار به بدنه والیبال لطمه می‌زند، اما من کارگری یک امپراطوری بزرگ را به سلطنت شکست خورده ترجیح می‌دهم. این کارها بیشتر برای خودنمایی است فرقی نمی‌کند برای شهداب یزد باشد یا تیم دیگری.»
او‌ لیبروی سابق تیمش را سالم می‌داند:«محمدرضا مؤذن و‌ بقیه سال خیلی خوبی داشتند و با جان و دل کار کردند. مؤذن بازیکن خوش اخلاقی بود و درعید نوروز بابت مصدومیتش با او در تماس بودم که قبل از پلی اف پیدا کرد. او چند روز قبل از شروع اردو، تماس گرفت فکر کردم می‌خواهد سفر آنکارا برای ویزای امریکا را اطلاع دهد. اما گفت به خاطر چندبار رانندگی در جاده شمال اسپاسم کمر پیدا کرده و با تأخیر می‌آید. سیاست باشگاه این بود که با جابه جایی بازیکنان از بازیکنان باتجربه سال قبل استفاده کنیم. همه تلاش ما برای رسیدن مؤذن به شرایط ایده‌آل بود، اما نظر برزگر پزشک تیم و دکتر فرهادی برای طول درمان او ۱۰ تا ۲۰ روز بود یک ساعت قبل از فرستادن اسامی، اسم او را از لیست خارج کردیم. وقتی این مسأله مطرح شد خواست به تمرین برگردد، حتی من به او گفتم با برگشت به تمرین شاید اسمش با بازیکن مصدومی جابه جا شود اما از نظر من او آماده نبود. اما حالا می‌گویم او سالم است و مشکلی ندارد و می‌تواند تیم ملی را همراهی کند.»
به گفته او عراق حریف اول شهداب یزد است: «حریف اول تیم ما در باشگاه‌های آسیا گاز جنوب عراق است. با حضور امیر غفور اطلاعاتی از آن داریم اما مدام در حال تغییر ترکیب آن با بازیکنان خارجی است. هرچند پاسور تیم پلیس عراق را دارد. از افغانستان هیچ شناختی ندارم و نداشتن اطلاعات از رقیبم کلافه‌ام می‌کند. اگرچه بعضی دوستان فکر می‌کنند فیلم بازی می‌کنم. اما دغدغه‌ام چگونگی بازی حریفان است.»

 

گپ

مهدوی: شاید به بحرین نروم
کاپیتان تیم شهداب یزد، معتقد است شاید غایب تیمش در رقابت های باشگاه های آسیا باشد:« من رفتنم به بحرین بابت یکسری مشکلات قطعی نیست، اگر بروم کنار تیم هستم وگرنه از دوربه بچه ها انرژی می‌دهم. هرچند من دینم را به والیبال یزد ادا کرده ام . اگر با تیم باشم، همه تلاشم‌ برای قهرمانی در آسیاست تا به باشگاه های جهان برویم. بازی کنار سعید برایم خاطرات تیم ملی را دوباره زنده می کند. چرا که از روز اول با سعید در تیم نوجوانان بیشتر رفیق بودیم تا رقیب. برای ما فرقی نمی کند چه کسی در زمین باشد. من از ته دل آرزو می کنم تا کارم درست شود و کناراو باشم.»

 

بــــرش

شرافت: با تندروان سفید امضا کرده‌ایم

امیر شرافت، مدیرعامل باشگاه شهداب یزد درباره وضعیت قرارداد سرمربی این تیم گفت: با تندروان قرارداد سفید امضا کرده‌ایم و ادامه همکاری با او ربطی به نتیجه جام باشگاه‌های آسیا ندارد و تا دو سال دیگر با او ادامه می‌دهیم.او در مورد ادامه همکاری با مهدی مهدوی و جذب سعید معروف برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا گفت: مهدوی برای چهارمین سال با ما تمدید کرد و دوست داریم در اینجا از والیبال خداحافظی کند. سعید معروف هم جزو مفاخر والیبال دنیا است. وقتی برای حضور در بحرین با او صحبت کردیم بدون اینکه کوچک‌ترین درخواست مالی داشته باشد، دوست داشت در تیم و کنار مهدوی باشد. اول از همه هم گفت اگر قرار است مهدی ناراحت شود، نمی‌آیم. گفتیم پیشنهاد خود آقای مهدوی است. آقای معروف پنجشنبه و شنبه بازی دارد و بعد قرارداد منعقد می‌شود تا همه چیز رسمی شود.
شرافت در واکنش به اینکه به نظر می‌رسد بین فدراسیون والیبال و شهداب یزد یک نوع تقابل شکل گرفته است، گفت: هیچ اختلافی با فدراسیون نداریم. وقتی اسم فدراسیون می‌آید منظور رئیس و اعضای هیأت رئیسه هستند. پدر من عضو هیأت رئیسه است و تعامل خوبی داریم. یکسری شیطنت‌ها انجام می‌شود که طبیعی است. از روز اول هم درخواست همکاری با آقای خوش‌خبر داشتیم و خوشبختانه این اتفاق افتاد.

جستجو
آرشیو تاریخی