صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و دو - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و دو - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

رکورد‌شکنی فروش برای یک فیلم غیرکمدی ومشایعت بی‌نظیر مردم در مراسم بدرقه شهید آشوری از خبرهایی هستند که در مجازی امروز می‌خوانید.

 رکورد‌شکنی فروش «ملاقات خصوصی»  
هوتن شکیبا، هنرمندی که چند سالی است برای علاقه‌مندان سینما به یکی از بازیگران موفق تبدیل شده پستی درباره فیلم «ملاقات خصوصی» منتشر کرده و خبر از رکوردشکنی فروش آن داده است. این ساخته امید شمس موفق به کسب عنوان پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی تاریخ سینمای کشورمان شده، اتفاقی که جایگاه خوبی را برای این فیلم عاشقانه در رتبه‌بندی‌های فروش رقم زده است. شکیبا نوشته است:«با عبور از فروش 28 میلیارد تومانی، «ملاقات خصوصی» پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی تاریخ سینمای ایران شد.»

همراهی بی‌نظیر مردم در وداع با شهید دفاع مقدس
سعید مستغاثی، مستندساز و کارشناس سینما تصاویری از وداع باشکوه با شهید آشوری از رزمندگان دفاع مقدس را منتشر کرده و نوشته است:«شاید کمتر کسی باور می‌کرد چنین جمعیتی برای بدرقه و وداع با شهید «جانی بت اوشانا» از اقلیت دینی آشوریان، یک گروه از مسیحیان ایران به خیابان‌ها بیایند، چراکه طی سال‌های گذشته همه خانواده‌اش از جمله پدر، مادر و برادرانش فوت کرده و دیگر قوم و خویش نزدیکی نداشت، آن‌هم شهیدی که پس از 38 سال شناسایی شده و به وطن بازمی‌گشت تا اینکه طی تفحص‌های اخیر پیکرش شناسایی و به کشور آورده شد. از چند روز قبل پارچه‌هایی در جای‌جای شهر به چشم می‌خورد که تصویری از شهید «جانی بت اوشانا» بر خود داشت و در زیر آن نوشته شده بود:«خوش آمدی با غیرت.» سال‌ها پدر، مادر و برادران وی به انتظارش بودند. نقل است مادرش همواره از بازگشت او می‌گفت و چشم به راهش بود اما هنگامی «جانی بت اوشانا» به وطن بازگشت که دیگر نه مادر و پدر و نه برادرانش در قید حیات نبودند. انجمن آشوریان که سال‌ها بود از خانواده «جانی بت اوشانا» خبری نداشت برای تشییع و بدرقه او اطلاعیه داد که اگر خویش و بستگانی دارد اطلاع دهند اما تنها از دختر برادر سوم که مسلمان شده بود، خبر یافتند. شاید به نظر می‌رسید این غریبانه‌ترین تشییع باشد، خصوصاً که دیگر پدر و مادری نبودند تا به استقبال و بدرقه فرزندشان بروند، اما ماجرا به گونه‌ دیگری رقم خورد؛ مردم روز چهارشنبه در معراج الشهدای تهران به استقبالش آمدند و ورودش به وطن پس از 38 سال را خوشامد گفتند.»

جستجو
آرشیو تاریخی