فضای‌مجازی

انتقاد مجید صالحی به عدم دریافت جایزه‌اش از جشنواره فیلم فجر، ساخت سریال جدید هری پاتر و ماجراهایش از اخبار شبانه‌روز گذشته دنیای مجازی اهالی فرهنگ و هنر است.

داستان تازه هری پاتر چیست؟  
سعید مستغاثی مستندساز کارشناس سینما، با انتشار تصویری از «هری پاتر» به بهانه ساخت این سریال با تیتری با عنوان «آنها هری پاتر را رها نمی‌کنند» در این زمینه نوشته: «سرانجام 12 سال پس از خاتمه ماجراهای هری پاتر و دوستانش و آن مدرسه جادوگری هاگوارتز و موجود خبیثی به نام ولدمورت و... همراه معماها و رازهای بی‌شمارش، اخبار تولید سریالی بر اساس همان داستان‌ها، مجدداً ماجراهای جادوگر جوان و دوستانش را بر صدر اخبار سینمایی دنیا نشاند، همان گونه که سریالی بر اساس ماجراهای «ارباب حلقه ها» به نام «قدرت حلقه» منتشر شد و بر اساس داستان‌های «جنگ‌های ستاره‌ای» هم چندین سریال کوتاه و بلند تولید گردید. به نظر می‌آید طبق معمول، این بار هم هالیوود حاضر نیست، داستان و ماجرایی را که تقریباً 10 سال ساخته و پرداخته و در اذهان مخاطبان فرو کرده رها سازد. قرار است براساس همان 7 کتاب جی کی رولینگ، 7 فصل سریال ساخته شود (هر کتاب یک فصل) و 10 سال به طول انجامد. قرار است اولین فصل از سال 2025 یا 2026 پخش شود. حتی قرار است برای ساخت این سریال، کمپانی برادران وارنر (مالک سریال)، شبکه HBO Max را با دیسکاوری پلاس ادغام کرده و شبکه جدیدی تأسیس نماید. بازیگران هنوز انتخاب نشده‌اند اما قطعاً قرار نیست دیگر دانیل رد کلیف به جای هری پاتر و اما واتسون در نقش هرمیون گرینجر بازی کنند و روپرت گرینت هم رون ویزلی باشد.»
 
انتقاد مجید صالحی به عدم دریافت جایزه فجر / ارشاد: خودروسازان تعلل کردند
مجید صالحی با انتشار پستی در اینستاگرام و اعتراض به این ماجرا که هنوز جایزه‌اش را پرداخت نکرده‌اند، خطاب به مسئولان جشنواره فجر نوشت خدا رو شکر برای خودم نیست که تصور کنن ذ‌ینفع مالی هستم. این بازیگر که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد شده بود و در تریبون اختتامیه اعلام کرد که جایزه مادی‌اش را به مردم خوی تقدیم می‌کند با انتشار یک استوری خطاب به مسئولان جشنواره فجر نوشت: «امان از دست مسئولان با وجدان و با شرف؛ به بنده یک دستگاه خودرو به عنوان جایزه بهترین بازیگر قرار شد بدهند و بنده با کمال افتخار تقدیم مردم زلزله زده مظلوم و مهربان خوی کردم و زحمت آن را هم به هادی حجازی‌فر دادم که در آن برهه همراه خانم آیدا پناهنده در حال کمک‌رسانی به همشهریان شریفشان بودند. افسوس بعد از دو ماه و نیم هنوز تحویل ندادند و ای کاش حداقل در شب عید انجام می‌شد تا کمک کوچک و ناچیزی می‌شد برای فرزندان نازنین خوی چرا که آن روزها نیاز بیشتری داشتند. خدا رو شکر برای خودم نیست که تصور کنن ذینفع مالی هستم.»  
سیمون سیمونیان مسئول دبیرخانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هم درگفت وگو بامهر در واکنش به اعتراض مجید صالحی به اهدا نشدن خودروی برگزیدگان این رویداد توضیحاتی ارائه کرده و دراین باره گفته: «در این جریان شرکت‌های خودروساز باید پاسخگو باشند. سازمان سینمایی و دبیرخانه جشنواره بعد از برگزاری اختتامیه برگزیدگان را در قالب نامه‌ای به دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا معرفی کرده و اگر تعللی در تحویل خودروها صورت گرفته از سوی شرکت‌های خودروساز است.احتمالاً پروسه اداری تحویل این خودروها طولانی شده است. ما اسامی را اسفندماه به خودروسازان اعلام کرده‌ایم و واقعاً اطلاعی ندارم که چرا تا به امروز تحویل خودروها با تأخیر مواجه شده است.»

 درگذشت یک خبرنگار  
احسان معراجی‌فر خبرنگار، کارگردان، شاعر و تهیه‌کننده صداوسیما ششم اردیبهشت بر اثر سکته مغزی درگذشت.
او علاوه بر تهیه و تولید حدود 20 هزار دقیقه انواع برنامه و کسب جوایز متعدد در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی مدیریت در بخش‌های مختلف صداوسیما را در کارنامه داشت.
تألیف دو کتاب و چند پژوهش و مقاله از دیگر سوابق علمی احسان معراجی‌فر است. او تحصیلکرده رشته کارگردانی سیما و دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی بود.

 روزگار سخت آقای نویسنده
یوسف علیخانی نویسنده و ناشر ایرانی، در صفحه اینستاگرامش از روزهای سخت زندگی‌اش نوشته، از دوران سربازی تا اتفاقی که این چند روز گذشته برای پدرش رخ داده: «قبل از اینکه اعزام بشویم بهم گفته بودند دخلت میاد در سربازی و تأکید کرده بودند سخت‌ترین جا نیروی زمینی ارتش است و به خاطر همین هشدار، همون روز اول گفتم این هم یک تجربه خواهد بود و با چشم دیگری، تمام سختی‌ها را نگاه می‌کردم که روزی خواهم نوشتش و این آرامم می‌کرد. اوایل اذیت می‌شدم که هر دنیای تازه‌ای که پیش می‌آمد برایم یک تجربه تازه برای نوشتن بود و البته که همیشه هم به استقبالش رفتم ولی خب این وضعیت شاید برای دیگری خوشایند نباشد. از یکشنبه هفته قبل و بعد از عفونت چشم چپ بابا (بعد از عمل آب مروارید) غیرمستقیم درگیر این ماجرا شدم...»

جستجو
آرشیو تاریخی