صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و نه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و نه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

نشنال پست
کانادا

یک مقاله تحقیقاتی با نگاهی به اعتصاب اخیر 159 هزار کارگر در اتاوا نوشته است، پوپولیست‌های واقعی از این اعتصاب کارگران حمایت خواهند کرد، زیرا از آنجا که اعتصاب‌کنندگان از طبقه میانی جامعه هستند و پوپولیست‌ها نیز طبیعتاً از اقشار کاملاً معمولی برآمده‌اند، جناح‌های سیاسی که خود را پوپولیست می‌دانند، در این شرایط باید از کارگران حمایت کنند.

 

گلوبال تایمز
چین

رئیس جمهور کره جنوبی این هفته به امریکا سفر کرد تا در دیدار با سران واشنگتن با آنها در قبال مسائل آسیا و بویژه منطقه شرق آسیا همراه و همسو شود. این در حالی است که دیپلماسی افراطی سئول حاصلی جز خودویرانگری برای آن نخواهد داشت، زیرا امریکا بر اساس منافع خودخواهانه خود و حفظ هژمونی‌اش در منطقه، تنها در حال استفاده محض از متحدانش است.

 

عکاظ
عربستان

مؤسسه تحقیقاتی صلح استکهلم از افزایش قابل توجه هزینه‌های نظامی در جهان خبر داده است. بر مبنای آمار ارائه شده هزینه‌های نظامی در جهان در سال 2022 بیش از 3.7 درصد معادل 2.44 تریلیون دلار جهش داشته است. بیشتر این هزینه‌ها، برای جنگ اوکراین صرف شده است. ضمن آنکه همچنان امریکا پیشتاز هزینه‌های نظامی در جهان است.

 

لوپی نیو
فرانسه

این روزها هیچ متخصص املاکی را در فرانسه نمی‌توانید پیدا کنید که نگران تشدید بحران مسکن نباشد. این فاجعه از آنچه که تصور می‌شود، بسیار فراتر است، طوری که شماری از اقشار ضعیف را واداشته تا از پایتخت فرانسه بگریزند تا شاید بتوانند مسکن ارزان‌تری برای خود بخرند یا اجاره کنند. در این میان شرایط زندگی برای جوانان بسیار سخت شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی