صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و نه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و نه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

رهبر مخالفان مادورو از کلمبیا اخراج شد

خوان گوایدو، سیاستمدار مخالف دولت ونزوئلا و رئیس‌جمهور خودخوانده سابق این کشور، پس از ترک ونزوئلا و ورود غیرقانونی به کلمبیا، از این کشور اخراج و راهی امریکا شد.
به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای ال اسپانیول، خوان گوایدو خبر داده است، ساعاتی پس از عبور از مرز و ورود به کلمبیا برای دیدار با برخی شرکت‌کنندگان کنفرانس بین‌المللی که با حضور ۲۰ کشور به میزبانی بوگوتا دیروز برگزار شد، از کلمبیا اخراج شد. این در حالی است که وزارت خارجه کلمبیا، حضور گوایدو در فهرست مدعوین این نشست را رد و اعلام کرد او به صورت غیرقانونی وارد این کشور شد. این نهاد کلمبیایی با صدور بیانیه‌ای از خروج گوایدو از این کشور و سفر به میامی در امریکا از طریق یک خط هوایی تجاری خبر داد.
گوایدو که از سال ۲۰۲۰ تاکنون از ونزوئلا خارج نشده بود، به طور مداوم از سیاست‌های پترو در قبال مادورو، از جمله این کنفرانس برنامه‌ریزی شده، که با حضور نمایندگان امریکا، ۱۵ کشور امریکای لاتین و اروپا برگزار می‌شود، انتقاد کرده بود.
طبق اعلام دولت‌های کلمبیا و ونزوئلا، این گردهمایی همچنین به دنبال پایان دادن به تحریم‌های اقتصادی علیه کاراکاس خواهد بود. کنفرانس بین‌المللی روز گذشته در تلاش است تا گفت‌وگوهای رسمی بین دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا و مخالفان را آغاز کند. مذاکرات رسمی بین دو طرف با هدایت دیپلمات های نروژی و میزبانی مکزیک در پایان سال گذشته متوقف شد.
جستجو
آرشیو تاریخی