صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و نه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و نه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

بایدن کاندیدای انتخابات 2024 شد
جو بایدن در سخنانی با تأکید بر اینکه دموکراسی امریکایی همچنان با تهدیدی عمیق از سوی دونالد جی. ترامپ، رئیس جمهور سابق امریکا مواجه است، به طور رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 کشورش را اعلام کرد. به گزارش نیویورک تایمز، وی از رأی دهندگان خواست که به او اجازه دهند «این کار را تمام کند.» او 80 ساله است و عدم محبوبیت وی در بین رؤسای جمهوری امریکا رکوردشکن شده است.

 

راهپیمایی قابلمه
به دستان در فرانسه
معترضان فرانسوی در اعتراض به تصویب اصلاحات قانون بازنشستگی با حمل قابلمه و ماهیتابه و ضربه روی آنها اعتراض خود را به گوش دولت رساندند! به گزارش فرانس ۲۴، این حرکت اعتراضی مردم فرانسه چندی پیش در پی سخنرانی تلویزیونی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد. معترضان در بیش از ۴۰۰ مکان روبه‌روی سالن‌های اصلی شهر و خیابان‌های پاریس، مارسی، تولوز و استراسبورگ تجمع کردند.

 

حمله به پایگاه کردهای تحت حمایت امریکا
در شرق سوریه
منابع از حمله افراد مسلح ناشناس به اطراف پایگاه نفتی امریکا در شرق سوریه خبر دادند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این حمله با آرپی‌جی و تیربار علیه یکی از ایست‌های نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد)‌ در شهرک «الشحیل» در حومه شرقی دیرالزور انجام شد. این حمله به زخمی شدن دو نفر منجر شد. نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت امریکا هستند. این ایست بازرسی در مسیر اصلی ورودی میدان نفتی العمر است که مهم‌ترین پایگاه نفتی امریکا در شرق سوریه است.

 

بولتون خواهان استقرار تسلیحات اتمی امریکا در کره شد
جان بولتون در سخنانی تأکید کرد، ایالات متحده باید بار دیگر در بازه‌ای کوتاه و با هدف گسترش بازدارندگی معتبر در مقابل کره شمالی، تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در شبه جزیره کره مستقر کند. به گزارش خبرگزاری یونهاپ، مشاور سابق امنیت ملی امریکا که در یک کنفرانس امنیتی در سئول سخن می‌گفت، این درخواست را مطرح کرد و مدعی شد: این روند باعث می‌شود بازداندگی ما معتبر باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی