صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و سه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و سه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

ایمیل‌هایی که نسخه علیرضا حقی را پیچید!

انگار حاشیه جزو جدایی‌ناپذیر دوچرخه‌سواری است. فرقی نمی‌کند دوپینگ باشد یا ایمیل‌هایی که برای زیرآب زنی به اتحادیه بین‌المللی دوچرخه سواری  uci فرستاده می‌شود. اتفاقی که سال‌هاست بین ورزشی‌ها باب شده و حالا نسخه علیرضا حقی سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری هم اینگونه پیچیده شد. او که 19 مهر سال 1400 سرمربی تیم ملی شد، با گزارشاتی که به این اتحادیه رسید، بعد از 7 ماه کار کنار رفت. در حالی که شاید بهتر بود مخالفان او با رازداری، اجازه می‌دادند تا حقی به کارش ادامه می‌داد، چرا که به قول الیو سیسه مربی سنگالی تیم فوتبال بایرن مونیخ که بعد از درز خبر درگیری مانه با هم تیمی آلمانی‌اش در رختکن گفته بود: «اتفاقات درون رختکن باید همانجا بمانند. ما قوانینی نانوشته در این مورد داریم. هر اتفاقی باید همانجا دفن شود. ما به آن رازهای رختکن می‌گوییم که نباید هرگز فاش شوند.» دقیقاً مربیگری علیرضا حقی سه سال بعد از پایان محرومیت چهارساله‌اش رازی بود که باید در ایران می‌ماند تا دوچرخه سواری کم‌کم روزهای افولش را پشت سر می گذاشت، اما مخالفان او به جای رازداری به صلاح کشور، گزارشش را به اتحادیه بین‌المللی دوچرخه سواری دادند تا او نباشد.
مربی سابق تیم ملی هم قضیه را تأیید می‌کند:«دوستان نامه زده بودند که حقی دوپینگی بوده. طبق قانون سال 2011 اتحادیه بین‌المللی دوچرخه سوارانی که دوپینگ کرده‌اند، 5 سال بعد از پایان محرومیت می‌توانند مربیگری کنند. من 4 سال محرومیت داشتم و 3 سال از پایان محرومیتم گذشته و باید دو سال دیگر هم بگذرد. البته فدراسیون هم از این قانون بی‌اطلاع بوده است. رسول اسدی رئیس فدراسیون وقتی قبل از انتخابات برای خودش استعلام گرفت، به او قانون را گفته بودند.»
سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری با بیان اینکه خوشحال است و حالا به زندگی‌اش می‌رسد، می‌گوید: «من خوشحالم فرار کردم، اینجا کار کنی حرف پشتت هست و نکنی هم حرف هست. من عشقی مربی تیم ملی شدم و پولی در آن نیست. وقتی آقایان تیم را داشتند، از مسابقات دست خالی برمی گشتند، اما تیم با من بعد از 4 سال مدال گرفت و مزدم هم این شد که دوستان گوشی دست بگیرند و ایمیل بزنند. من مشکلی ندارم و بعد از 7 ماه که مغازه‌ام بسته بود، به مغازه‌ام می‌روم و درسم را می‌خوانم. من ضرر نکردم، آنها ضرر کردند.»
 حقی معتقد است شاید بهترین کار را پیشکسوتان دیگر انجام دادند: «قادر میزبانی بهترین کار را کرد که دور از دوچرخه‌سواری ایستاد و نگاه کرد، شاید من اشتباه کردم.»
حالا در نبود علیرضا حقی، رسول اسدی رئیس فدراسیون حکم مدیر فنی محمود وفایی را برای تیم ملی تمدید کرد؛ حکمی که ظاهراً مسئولیت سرمربیگری تیم را هم به او محول کرده و تیم ملی زیر نظر وفایی برای بازی‌های آسیایی آماده می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی