صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و دو - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و دو - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

ایندیپندنت
بریتانیا
  
پرستاران انگلیسی عقب‌نشینی دولت برای افزایش حقوقشان را نپذیرفتند و اعلام کردند، همچنان خواهان افزایش حقوق خود به میزانی که اعلام کرده بودند، هستند. آنها خواهان افزایش 19 درصدی حقوق خود هستند که 5 درصد از سطح تورم بالاتر است اما دولت اعلام کرده توان این میزان افزایش حقوق را ندارد. از همین رو پرستاران قصد دارند دیگر بار اعتصاب کنند.

 

تاگس اشپیگل
آلمان
نظامیان یکی از سخت‌ترین مشاغل را در آلمان دارند و هر روز در معرض انواع توهین‌ها و حملات قرار دارند. این مسأله تا آنجا آزاردهنده شده است که بسیاری از آنها می‌گویند، نیازمند درمان‌های روان شناسی هستند. این در حالی است که حملات افراط گرایان راست نیز روز به روز افزایش می‌یابد و آنها در معرض چنین خشونت‌هایی هم هستند. 

 

فیگارو
فرانسه
 
در حالی که وضعیت اقتصادی در فرانسه هنوز بسامان نیست، وزرا از وزارتخانه‌هایشان خواستند، اقداماتی را که باعث صرفه‌جویی بیشتر می‌شود لحاظ کنند. بنابر برنامه‌ای که دولت در دست دارد باید هزینه‌های وزارتخانه‌ها تا 5 درصد کاهش یابد و هر کدام از این نهادها موظف به شناسایی مواردی هستند که می‌تواند کاهش هزینه‌ها را در بودجه دولت همراه داشته باشد.

 

حریت دیلی نیوز
ترکیه

وزیر خارجه آلمان در جریان دیدار با همتای چینی‌اش، مداخله پکن برای پایان جنگ اوکراین را ضروری اعلام کرد. این دیدار حدود دو هفته پس از سفر امانوئل مکرون و اورسلا فان درلاین؛ رئیس کمیسیون اروپا به چین انجام شد. آنالنا بائربک گفت: «اینکه چین از ایجاد یک راهکار استقبال کرده، خوب است. در واقع اینکه تاکنون کاری نکرده جای تعجب دارد.»

جستجو
آرشیو تاریخی