صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و دو - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و دو - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

سوءقصد نافرجام به جان نخست وزیر ژاپن

در فاصله چند ماه از ترور شینزو آبه؛ نخست وزیر سابق ژاپن، فومیو کیشیدا؛ جانشین او نیز با یک بمب دودزا هدف سوءقصدی نافرجام قرار گرفت.
به گزارش رویترز، کیشیدا، نخست وزیر فعلی ژاپن در وایاکاما و در جریان کمپین انتخاباتی‌اش مورد حمله فردی ناشناس قرار گرفت اما با اقدام بموقع نیروهای امنیتی، بلافاصله از محل خارج و به محلی امن منتقل شد.عامل این سوءقصد که مردی جوان بود دستگیر شده است اما هنوز انگیزه او مشخص نیست.به نوشته روزنامه نیکی، در جریان این سوءقصد، یک افسر پلیس نیز جراحاتی جزئی برداشت. کیشیدا پس از این اتفاق و دستگیری متهم، پشت تریبون قرار گرفت و در جمع هوادارانش گفت: «پلیس در حال بررسی جزئیات این اتفاق است و از مردم بخاطر نگران شدنشان عذرخواهی می‌کنم.»
نخست وزیر ژاپن در واکایاما بخاطر نامزدی خود از سوی حزب لیبرال دموکرات برای انتخابات مجلس سفلی ژاپن در 23 آوریل سخنرانی داشت که این سوءقصد در روند آن وقفه انداخت. کیشیدا در حالی هدف این مرد ناشناس قرار گرفته است که سلفش آبه نیز روز جمعه هشتم جولای2022، در جریان یک کارزار انتخاباتی در شهر نارا هدف شلیک گلوله اسلحه دست ساز مردی قرار گرفت و جان خود را از دست داد.یکی از حامیان کیشیدا پس از این اتفاق گفت:«هرگز تصور نمی‌کردم در فاصله کوتاهی از ترور آبه، کیشیدا هدف سوءقصد قرار گیرد. من واقعاً نمی‌خواهم دیگر شاهد چنین قتل‌های سیاسی باشم.» متهم 23 ساله این حادثه که از اهالی کاوانیسشی است تا پیش از حضور وکیلش حاضر به صحبت نشد و پس از آن نیز به سوالات درباره این سوءقصد پاسخی نداد.

جستجو
آرشیو تاریخی