صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و دو - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و دو - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

چگونه رژیم صهیونیستی دموکراسی را در سطح جهان ویران می‌کند

شبکه فریب

فراس ابوهلال، تحلیلگر سیاسی - اجتماعی
مترجم: وصال روحانی
 


طی دو ماه گذشته در تحقیقات گروهی از خبرنگاران بین‌المللی افشا شد که «واسطه»‌های اسرائیلی تحت نام مشترک عملیاتی «گروه جورج» در یک بازه زمانی طولانی در روند انتخابات سیاسی حدود 30 کشور دست برده و با انجام روش‌های متنوع غیر‌قانونی از جمله هک کردن شبکه‌های حساس اطلاعاتی کشورها روند دموکراسی را مخدوش کرده و نتایجی را به ثبت رسانده‌اند که متفاوت با واقعیت و عدالت بوده است.
هدایت این کنسرسیوم غیر‌قانونی و شبکه فریبکاری را «تل‌ حنان» بر‌عهده داشته که از مقام‌های ارشد امنیتی سابق رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌آید و در تحقق بعضی از عملیات آنان یک شرکت امنیتی و مخفی اسرائیل به نام «دمومان» هم مشارکت داشته که زیر چتر حمایتی وزارت دفاع این رژیم قرار دارد.
همه این فریبکاری‌ها و روند دورزدن قانون البته تجربه تازه‌ای برای رژیم صهیونیستی نیست و سال‌هاست که این رژیم به انحای مختلف دموکراسی را نقض می‌کند. این رژیم نه تنها با برخوردهای نژادپرستانه‌اش با این و آن بر هر اصل و اصول انسانی مهر باطل می‌زند بلکه در پیشینه‌اش مواردی متعدد از ارتباط‌های آشکار و پنهان و دادوستدهای سیاسی با دیکتاتورها چه در خاورمیانه و چه در گستره‌های دورتر در جهان مشاهده می‌شود.

وقتی «بهار عربی» فروکش کرد
رژیم تل‌آویو اوج اضطراب خود را در سال‌های 2008 تا 2016 متحمل شد که نهضت موسوم به «بهار عربی» در شماری از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در جهت نفت دیکتاتوری‌ها و رژیم‌های نظامی در این مناطق شکل گرفت و این ترس نزد صهیونیست‌ها شدت گرفت که در صورت به‌ بار نشستن این قیام‌ها دولت غیر‌مشروع آنها هم لرزان‌تر از هر زمانی شود. به همین سبب وقتی بر اثر حمایت امریکا از برخی دولت‌های لرزان و سرسپرده این مناطق خیزش‌های مردمی کم‌اثر و بهار مورد بحث رو به خزان رفت، سران رژیم صهیونیستی نفسی به‌راحتی کشیدند.
پس از آن دخالت‌های این رژیم در اتفاقات سیاسی و انتخابات این مناطق بیشتر شد و وقتی حسنی مبارک در مصر خلع قدرت و محمد مرسی اسلام‌گرا رئیس‌جمهور این کشور شد، سرویس‌های امنیتی تل‌آویو علیه وی فعال شدند و ژنرال‌های مصری به بهانه نا‌امن شدن کشورشان و با این ادعا که مرسی تسلط لازم را بر مصر ندارد، وی را برکنار کرده و یکی از جمع خویش (سیسی) را در رأس قدرت نشاندند.

حمایت از کودتاهای سودان
شبکه فریبی که از این طریق شکل گرفته، بر نقاط دیگری از جهان هم چنگ انداخته و به روند شکل‌گیری رژیم‌های ضد‌مردمی و طرفدار آپارتاید تا آنجا که امکانپذیر بوده، مددرسانی کرده است. یکی از این موارد کودتایی بود که در سودان برای برکناری دولت غیر‌وابسته به غرب در سال 2021 شکل گرفت و رژیم صهیونیستی نه تنها آن را محکوم نکرد، بلکه به طرق مختلف و پنهان آن را صاحب جایگاهی محکم‌تر ساخت.

تفاوت «گروه جورج» با سایر جاسوس‌های اسرائیلی
مجموعه‌ای که تحت عنوان «گروه یورگه» در اسرائیل و بواقع در سطح بین‌المللی فعال است و دائماً به سود دولت تل‌آویو اقدام و منافع آن را تضمین می‌کند، تنها فرقی که با نسخه‌های قبلی واحدهای عملیاتی و توطئه‌سازی اسرائیلی دارد، تبحر اعضای آن در تکنولوژی و بهره‌گیری از هکرهایی حاذق است که می‌توانند به شبکه‌های اطلاعاتی هر کشور «هدف» و بیشتر جوامع و ممالکی که اسرائیل دشمن خویش می‌انگارد، ورود کرده و به اطلاعات ذی‌قیمتی برای عاجز کردن آن شبکه‌ها دست یابند و روش‌های لازم برای تهاجم‌های بعدی‌اش را تدوین و طرق آن را به نیروهای امنیتی ابلاغ کنند. با تلاش دائمی «گروه جورج» و امثال آن، رژیم تل‌آویو توانسته ارتباط پنهانی خود را با برخی رژیم‌های دیکتاتوری چه در خاورمیانه و چه در سایر قاره‌ها تقویت و دست آن رژیم‌ها را برای سرکوب مخالفان بازتر کند.
یک تور امنیتی
علاوه بر «گروه جورج» ارگان‌های امنیتی - جاسوسی دیگری که همگی به فناوری‌های سایبری مجهزند نیز در راه محکم‌سازی وضعیت صهیونیست‌ها فعال‌اند. شبکه «NSO» و شریک بدنامش در امور جاسوسی و هک کردن شبکه‌های اطلاعاتی سایر کشورها که نام پگاسوس را یدک می‌کشد، از آن قبیل‌اند. از این طریق است که رژیم اشغالگر قدس یا رأساً و یا با مشارکت دولت‌های وابسته به غرب دموکراسی و مردم‌گرایی را در هر مکانی که در طیف عملیاتی خود قرار دارد، کمرنگ و محو می‌کند و توری از انواع روش‌های کنترلی و بازدارنده را روی کشورهایی می‌اندازد که اگرچه هم‌اینک به‌طور موقتی با اسرائیل به همکاری پرداخته‌اند اما امکان دارد هر روز با شکل‌گیری خیزش‌های تازه مردمی یک‌بار دیگر به منتقد درجه اول روش‌های پرفریب رژیم تل‌آویو تبدیل شوند و به تأسی از گروه‌های مقاومت در فلسطین اسلحه در دست گیرند و روبه‌روی جنایتکاران اسرائیلی بایستند.
منبع: Middle East Eye

جستجو
آرشیو تاریخی