صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و دو - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و دو - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

حمله پلیس
 رژیم صهیونیستی 
به مسیحیان
پلیس رژیم صهیونیستی ورودی‌های بخش قدیمی شهر قدس را روی بازدیدکنندگان شامل زائران، گردشگران و روزنامه‌نگاران مسدود کرد. این رویداد پس از آن صورت گرفت که پلیس این رژیم به زائران مسیحی که برای تماشا و حضور در مراسم روز «سبت النور» (شنبه مقدس) در آستانه روز عید پاک جمع شده بودند، حمله کردند که باعث آغاز درگیری بین مسیحیان و نیروهای امنیتی شد.

 

 پیش نویس لایحه کاهش اختیارات بایدن آماده شد
یکی از سناتورهای امریکایی اعلام کرد قانونگذاران، پیش‌نویس لایحه‌ای را مطرح کرده‌اند که به واسطه آن، ریاست جمهوری امریکا از به کار‌گیری تسلیحات اتمی بدون تأیید کنگره منع می‌شود. به گزارش خبرگزاری تاس، متن این لایحه در محدودسازی اختیارات ریاست جمهوری در حیطه تسلیحات اتمی توسط «اد مارکی» سناتور و «تد لیو» عضو کنگره مطرح شده است.
 
 

حصارکشی فنلاند 
در مرز روسیه
فنلاند کمتر از دو هفته پس از پیوستن این کشور به ناتو، در حال ایجاد و نصب نخستین بخش از حصارکشی خود در مرز با روسیه است. به گزارش خبرگزاری رویترز، ساخت این حصار فلزی برای پوشش ۲۰۰ کیلومتر از مرز با روسیه و حفاظت از نواحی بسیار حساس در منطقه تا پایان ۲۰۲۶ پایان می‌یابد. مدیر این پروژه گفته این حصارکشی تلاش برای حمله را متوقف نمی‌کند و هدفش حفظ تجهیزات و زیرساخت‌های فنلاند است.
این حصارکشی در شرایطی در حال انجام است که  روسیه نسبت به حرکت عضویت در ناتو به سمت مرزهای خود حساسیت بسیاری دارد.

 

تهدید صرب‌ها 
به اعلام استقلال
رهبر صرب‌های بوسنی به صربستان اعلام کرد اگر تنش بر سر قانون مالکیت حل نشود، اعلام استقلال از بوسنی را به صورت کاملاً جدی بررسی می‌کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، موضع ملی گرایانه میلوراد دودیک، رهبر صرب‌های بوسنی، باعث بروز این نگرانی شده که بوسنی شاید بار دیگر گرفتار تنش‌های قومی آن هم یک نسل پس از آن جنگ خانمان برانداز شود.

جستجو
آرشیو تاریخی