صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

پراسپکت
بریتانیا

در سال 2020 فاکس نیوز، امپراطوری رسانه‌ای روبرت مرداک، در اقدامی که تفرقه‌آمیز تلقی شد، سلسله برنامه‌هایی را دنبال کرد که در آنها تلاش می‌کرد این اتهام را به جو بایدن وارد کند که انتخابات را از دونالد ترامپ ربوده است. اکنون بسیاری از کارشناسان معتقدند، روندی که این شبکه خبری دنبال می‌کند، بیشترین آسیب‌ها را به دموکراسی در امریکا وارد کرده است.
 

 

لوموند دیپلماتیک
فرانسه

فرانسه در یکی از بدترین بحران‌های سیاسی تاریخ خود به سر می‌برد. امانوئل مکرون، رئیس جمهور نامحبوب این کشور چنان بر اجرای اصلاحات قانون بازنشستگی مد نظر خود اصرار می‌ورزد که متوسل به راه‌های غیر دموکراتیک شده است. 
این مسأله باعث شعله‌ور شدن خشم مردم و حمایت راست افراطی از معترضان شده و جامعه فرانسه را دچار بحرانی بی‌سابقه کرده است.

 

آتلانتیک
امریکا

امریکا از سال 2020 و انتخابات جنجالی آن وارد دور جدیدی از هرج و مرج شده است. طوری که بسیاری از سیاستمداران این کشور در جریان شورش‌های بعد از این انتخابات هر آن منتظر بودند تا یک نفر به دست یک افراطی کشته شود. این هرج و مرج اکنون نیز در قالب و شکلی دیگر ادامه دارد و همچنان جامعه امریکا را تهدید می‌کند.

 

نیشن
امریکا

گرانی مسکن در نیویورک باعث ثبت پرونده‌های قضایی بسیاری در این شهر شده است. این گرانی بعد از پاندمی کرونا که باعث کاهش درآمد شمار زیادی از خانواده‌های امریکایی همچون سایر خانواده‌های دیگر کشورها شد، تبدیل به معضلی جدی برای نیویورکی‌ها شده است. طوری که گاه بیش از نیمی از حقوق خود را باید صرف پرداخت اجاره بهای مسکن کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی