صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

هشدار انتشار گازهای سمی در هامبورگ

آتش سوزی وسیع در دو انبار بزرگ در هامبورگ، عید پاک ساکنان این شهر را بویژه در منطقه روتن بورگز اوت با وحشت و هراس همراه کرد.
به گزارش دویچه وله، در پی این آتش سوزی در ساعت 4 و نیم صبح دیروز، آتش‌نشانان بلافاصله به شرق هامبورگ اعزام شدند و عملیات اطفای حریق در دستور کار قرار گرفت. نیروهای آتش نشانی همچنین برای تسهیل در روند امدادرسانی و پیشگیری از خطرات بعدی اطلاعیه‌ای صادر کردند و در آن تردد در منطقه را ممنوع اعلام کرده و خواستار تغییر مسیر قطارهای باری شدند.
با توجه به تجمع ابرهایی از دود در حال حرکت در آسمان این شهر، مقامات شهری نسبت به مسمومیت تحت تأثیر گاز و دود و مواد شیمیایی موجود در هوا هشدار داده و خواستار به حداقل رساندن تردد در شهر شدند.
براساس گزارش‌های اولیه پس از وقوع این دو آتش سوزی گسترده که هنوز علت آنها مشخص نیست، انتشار گاز سولفید هیدروژن در هوا، چندین انفجار را منجر شد. در پی این عملیات اطفای حریق که بزرگترین عملیات آتش نشانان هامبورگی در 10 سال اخیر به شمار می رفت، راه آهن آلمان محدودیت‌هایی در برنامه حرکت قطارها در مسیر هامبورگ به برلین اعلام کرد و حرکت قطارهای سریع داخل شهری را نیز کم کرد.   
جستجو
آرشیو تاریخی