صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

بازار جذاب آسیا برای سرمایه‌گذاران امریکایی

وقوع نوسانات بانکی در ایالات متحده سبب شده است سرمایه‌گذاران، علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بازارهای چین و سایر اقتصادهای نوظهور آسیا شوند.
به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ، بر پایه تحلیل‌های متعددی که از سوی بانک‌های جهانی و شرکت‌های مدیریت دارایی صورت گرفته است، سرمایه‌گذاران معتقدند بازارهای آسیایی در موقعیت بهتری برای مقابله با بحران‌های مالی قرار دارند. این علاقه‌مندی از ماه گذشته پس از سقوط مؤسسات بانکی بخش مالی در امریکا، آغاز شد. زمانی که سرمایه‌گذاران جهانی در بهت و وحشت فرو رفتند و نسبت به خروج سرمایه خود از امریکا و سرمایه‌گذاری در امریکا چراغ سبز نشان دادند.
این در حالی است که دویچه بانک تاکنون آخرین بانکی است که قربانی این بحران شده است. سهام این غول مالی در روز جمعه ۸.۵‌درصد سقوط کرد، زیرا سرمایه‌گذاران نگران افزایش هزینه‌های بیمه اوراق قرضه آن در برابر خطر نکول هستند. براساس این گزارش، کارشناسان اقتصادی بر این باورند آسیا منطقه امنی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید. در همین ارتباط گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند (ANZ) اذعان‌ کرد: نگرانی‌های فراوانی وجود دارد که بحران بانکی امریکا باعث ایجاد یک بحران مالی جهانی همانند بحران سال ۲۰۰۸ میلادی شود که جهان را در بدترین رکود خود پس از جنگ جهانی دوم فرو برد.
جستجو
آرشیو تاریخی