صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

قحطی 
در کمین افغانستان

سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود هشدار داد تعداد قابل توجهی از مردم در برخی کشورهای جهان مانند افغانستان با خطر قحطی روبه رو هستند. دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل(اوچا) نیز پیش‌تر اعلام کرده بود، افغانستان با بزرگترین بحران بشردوستانه خود مواجه است و از 28 میلیون نفر جمعیت افغانستان که نیازمند کمک هستند، تنها 23.7 میلیون نفر در اولویت دریافت کمک‌های بشردوستانه قرار دارند. در این گزارش علاوه بر افغانستان، سومالی، اتیوپی، یمن، نیجریه، بورکینافاسو و هائیتی نیز در معرض قحطی اعلام شده‌اند.
 

 

معرفی اعضای کابینه جدید کویت
احمد نواف الاحمد الصباح، نخست وزیر کویت پس از دیدار با ولیعهد این کشور، فهرست وزرای جدید دولت را اعلام کرد. الاحمد الصباح ماه گذشته با فرمان حکومتی امیر کویت به عنوان نخست وزیر تعیین و مأمور تشکیل کابینه جدید شد. کابینه پیشین کویت در ژانویه گذشته پس از 100 روز از تشکیل دولت، در پی اختلاف با مجلس این کشور استعفا داد. فهرست کابینه به مجلس اعلام و دولت از تاریخ صدور و انتشار فهرست در روزنامه رسمی کارش را آغاز می‌کند.

 

شبیه‌سازی حمله به تایوان در رزمایش چین

واحدهای مختلف نیروهای نظامی چین شامل نیروی هوایی، دریایی و موشکی در ادامه رزمایش جاری خود در اطراف جزیره تایوان، اقدام به شبیه‌سازی حمله به اهداف مشخص در جزیره تایوان کردند تا قدرت شلیک و واکنش سریع و قابلیت‌های حمله دقیق دوربردشان را به معرض نمایش بگذارند. به گزارش چاینا گلوبال، در این رزمایش چندین سرویس نظامی و شاخه‌های وابسته به ارتش آزادی‌بخش چین، به سمت مناطق هدف حرکت کردند. امریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که این رزمایش را به دقت تحت نظر دارند.

 

فرود اضطراری جت‌های امریکایی در اوکیناوا
دو فروند جنگنده امریکایی متعلق به نیروی هوایی این کشور مستقر در کره‌جنوبی در فرودگاهی در استان اوکیناوا، ژاپن فرود اضطراری کردند. به گزارش خبرگزاری نیپون، بر اساس اعلام اداره دفاعی وزارت دفاع ژاپن در استان مذکور، یکی از جنگنده‌های نیروی هوایی امریکا در ۶۴ کیلومتری جنوب جزیره میاکو در این شهر دچار نقص فنی موتور شد. بر روی بدنه این جنگنده‌ها نوشته شده بود که آنها به نیروی هوایی امریکا در کره‌جنوبی تعلق دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی