فضای‌مجازی

خبر محسن تنابنده از زمان اکران «جنگ جهانی سوم» و خاطره‌نگاری فرهاد حسن‌زاده از دختری که با کلیشه‌شکنی، شخصیت اصلی رمان پرفروش‌اش شد از جمله مطالب پربازدید شبکه‌های اجتماعی است که برش‌هایی از آن را به همراه آخرین اخبار از فعالیت تازه اهالی موسیقی در فضای مجازی در ادامه می‌خوانید.

حوالی فرهنگ  
 محمدرضا عشوری فعال حوزه بین‌الملل، ویدیوی جالبی از یک امام جماعت سودانی را با این مضمون منتشر کرده:« مدتی قبل درباره امتزاج دو فرهنگ آمازیغی و عربی به این نتیجه رسیدم که آمازیغ حتی بر قرائات و نغمات قرآنی مغرب عربی تأثیرگذار بوده است.
در شرق آفریقا اما این پدیده پررنگ تر است به‌خصوص آنکه نغمات این منطقه، زمینه‌هایی از نغمات بومی آفریقا، چین و شرق آسیا دارد. پدیده‌ای که احتمالاً حاصل قرن‌ها مهاجرت دریایی تجاری به این منطقه است. در این ویدیو امام جماعتی در سودان را می بینیم که سوره حشر را (البته به روایت الدوری از أبوعمرو که در شمال سودان و جنوب مصر و چاد و نیجریه رواج دارد) به زیبایی می خواند. نکته متمایز قرائت وی آن است که آیات را در مقام حماسی می خواند که یادآور موسیقی بومی سودان و شرق آسیاست.»

خبر محسن تنابنده درباره «جنگ جهانی سوم»  
 محسن تنابنده که این روزها سریال «رهایم کن» را در پلتفرم‌های آنلاین نمایشی دارد، از احتمال اکران فیلم تازه‌اش در عید فطر خبر داده است. طبق این خبر، «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی با دریافت پروانه نمایش برای ثبت قرارداد اکران به شورای صنفی نمایش ارائه شده و از امیدهای اصلی اکران در عید فطر است. در این فیلم بازیگرانی چون محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ایده نوشتن یک رمان پرطرفدار  
فرهاد حسن‌زاده از نامدارترین نویسندگان کودک و نوجوان که اغلب سوژه و شخصیت کتاب‌هایش واقعی است در تازه‌ترین پست اینستاگرامی خود خاطره جالبی از ایده نوشتن داستان یکی از کتاب‌هایش منتشر کرده است. او در بخشی از این خاطره‌نگاری آورده است: «یک بار در یکی از نشست‌هایی که با دخترهای یک مدرسه داشتم، آخرهای جلسه پرسش‌های بچه‌ها تمام شد. ما هنوز وقت داشتیم اما بچه‌ها گویی سؤالی نداشتند. گفتم خب، حالا من از شما سؤال می‌کنم. بعد گفتم: شما دوست دارید نویسنده‌ها از چه موضوعی برایتان بنویسند؟ هرکس چیزی گفت. یکی گفت: «داستان‌های ترسناک»، یکی گفت: «داستان‌های عاشقانه»، یکی گفت: «درباره بزرگان»، اما یکی از آن وسط‌ها بلند شد و محکم گفت: «درباره من!» گفتم: «درباره تو؟ مگر چه ویژگی‌ داری؟» گفت: «با دخترهای دیگر فرق دارم. دوست دارم راننده تریلی بشوم. دوست دارم فوتبال بازی کنم. اصلاً از عروسک‌بازی خوشم نمی‌آید.» او چند کار دیگر گفت که همه برایش کف زدند. انگار از زبان تمام آنها حرف زده بود. توی راه که به خانه برمی‌گشتم با خود فکر کردم چه شخصیت جالبی داشت این دختر. چقدر برای ما عجیب و ناشناخته هستند این نسل.» آن طور که او نوشته این اتفاق باعث شکل‌گیری داستان رمان «هستی» شده که جزو پرطرفدارترین رمان‌های نوجوانان است. به گفته حسن‌زاده، حالا «هستی» تبدیل شده به نماد بچه‌هایی که می‌خواهند خود واقعی‌‌شان را زندگی کنند و تن به کلیشه‌های رایج ندهند. 

دیگه چه خبر
بهنام بانی با انتشار ویدیویی از استقبال از کنسرت‌هایش در روزهای ابتدایی سال نوشته است. «با خدا باش و پادشاهی کن» او با این عبارت در مقدمه نوشته است: «بهترین حال دنیا، همصدایی با شماست، به امید دیدار.»

فرزاد فرزین تصویری از حضورش در مراسم خیریه را منتشر کرده است. ایمان صفا که این روزها فیلم پرفروش «فسیل» را روی پرده اکران دارد، منوچهر هادی و رضا نیکخواه از جمله اهالی سینما و تلویزیون هستند که در این مراسم حضور داشته‌اند.

رضا بهرام در استوری اینستاگرامش از برگزاری تورکنسرت اروپا خبر داده است. تور کنسرت رضا بهرام در اروپا و در شهرهای وین، برلین، گوتنبرگ و هامبورگ برگزار می‌شود. 

جستجو
آرشیو تاریخی