باقری: امید بیشــتر ما مدال در اوزان سنگین وزن آسیاست

دیگر مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری نیستم

پریسا غفاری/ اردوی تیــم ملــی وزنه‌برداری زنــان ایران برای شــرکت در مسابقات آسیایی کره جنوبی به میزبانی مهدیشهر آغاز شده است. تمریناتی که از هفتم فروردین با آنیتا فیضی، پوپک بسامی، ریحانه کریمی، عســل بهادری، سیده زهرا حسینی، فاطمه کشــاورز، آیدا عالیی، هانیه شــریفی، الهــه رزاقــی، ابریشــم ارجمندخــواه، لعیا کریمی، عســل کدخدایی، پریسا نورعلی، سیده الهام حســینی، کیژان مقصودی، زینب شیخ حسن ارباب و فاطمه یوسفی تا 10 اردیبهشــت پیگیری می‌شود. کوروش باقری، سرمربی این تیم  می‌گوید:«از میان اردونشینان، هر وزنه‌برداری که در شرایط ایده‌آلی قرار داشته باشد به آسیا اعزام می‌شود.»

شنیده‌ایم تعدادی از دعوت شدگان به اردو نیامده‌اند؟
 از میان وزنه‌برداران دعوت شده ۱۷ نفر در اردوی ســمنان هستند. فروغ یونســی و بیتــا ذبیحیــان بــه دلیل آســیب دیدگی‌های قبلی و غزل و غزاله حسینی به دلیل مشکلات شخصی اما با هماهنگــی کادر فنی در این اردو همراه ما نیستند. 
پیش‌بینی شما از مسابقات کره جنوبی چیست؟
 هدف از حضور ملی پوشــان وزنه بردار دخترمان کســب امتیــازات لازم برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و در صورت امکان کســب مدال است. من به خوبی می‌دانم کسب مدال در آسیا توسط دختران بسیار سخت است ولی با وجود این تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد که این مهم اتفاق بیفتد. امید بیشــتر ما همانند پسران مدال در اوزان سنگین وزن است.
یعنی امکان این هست که با ترکیب کامل نروید؟
محدودیتی برای اعزام نداریم. بنابراین اگر رکوردها خوب باشــد، تیم کامل اعزام می‌شود اما اصراری نداریم که 10 نفر کامل ببریم، انتخاب ما کیفی خواهد بود.اما به هانگژو تنها پنج وزنه‌بردار می‌بریم.
امیدی به کســب سهمیه المپیک دارید؟
وزنه بردارانی مثل الهام حســینی، الهه رزاقی، فاطمه کشاورز، پریسا نورعلی و زینب شیخ حســن ارباب تــا این لحظه آمادگی بهتری از خودشان نشان داده‌اند و امیدواریم مسیر کسب سهمیه المپیک را نیز با تلاش خود هموار کنند. 
گویا شــما دیگر مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری نیستید؟
نه من دیگر مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری نیســتم و تنها در بخش بانوان فعالیت می‌کنــم و می‌توانید از مــن به عنوان ســرمربی تیم ملی بانوان کشورمان و یا همان مشاور فنی دختران کشورمان یاد کنید. 
نظرتان درخصوص انتخاب نصیرشلال به عنوان سرمربی تیم ملی چیست؟
من پیش از این نیز از حضور مربیان جوان در رأس تیم‌هــای ملی حمایت کرده‌ام. با توجه به ارتباط مناسب مسئولان این فدراسیون با نصیرشلال حمایت خوب وجود خواهد داشت و  برای او و دستیارانش آرزوی موفقیت دارم.

جستجو
آرشیو تاریخی