شاهکار فرنگی کاران در قهرمانی آسیا

صید طلا از آستانه

سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا در حالی در آستانه کشور قزاقستان در حال برگزاری است که کشتی گیران پنج وزن اول کشورمان به مصاف حریفان خود در مرحله گروهی رفتند و موفق شدند با شکست حریفان خود در مرحله گروهی و نیمه نهایی به مرحله نهایی صعود کنند. شاگردان حسن رنگرز در این روز موفق به کسب چهار مدال طلا و یک نقره شدند تا در روز اول این رقابت‌ها حسابی خوش بدرخشند و مدال‌های خوش رنگی را به گردن بیاویزند.

دادمرز دارنده اولین طلا
در وزن 55 کیلوگرم، پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر صفر تایگاه اونیشی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. 
او در این مرحله به مصاف اختیار بوتیروف از ازبکستان رفت و موفق شد با قاطعیت و با نتیجه 8 بر یک به پیروزی برسد و فینالیست شود. دادمرز این کشتی گیر را در مسابقات رنکینگ‌دار کرواسی هم شکست داده بود.
 دادمرز در فینال برای کسب مدال طلا به مصاف روپین هندی رفت و موفق شد این کشتی‌گیر را با نتیجه 3 بر یک  شکست دهد و طلایی شود. دادمرز پس از قهرمانی در آسیا گفت: خدا را شکر می‌کنم که توانستم مدال طلا را کسب کنم. وزن 55 کیلوگرم همیشه یکی از وزن‌های سخت کشتی فرنگی بوده است. فکر می‌کنم در این سال‌ها بعد از سوریان و یک کشتی گیر دیگر سومین کشتی‌گیری هستم که توانستم در رقابت‌های قهرمانی آسیا مدال طلا کسب کنم. او در خصوص کشتی فینال چنین نظر داد: کشتی گیر هندی بدن آماده و سفتی داشت و در همان تایم اول بدنم لاکتیکی شد و ادامه کشتی را با استفاده از تجربه و زیرکی‌ای که داشتم ادامه دادم. 
حریف هندی حریف خوبی بود و در فینال هم خوب کار کرد و نشان داد که بی‌جهت به فینال نرسیده است. خدا را شکر می‌کنم که پیروز این کشتی بودم و توانستم دل مردم ایران را شاد کنم. این مدال را هم به مردم کشورم تقدیم می‌کنم. در دوره گذشته مدال برنز به دست آورده بودم و این بار لطف خدا شامل حالم شد و توانستم مدال طلا را به دست آورم.
محمدی و ثبت دومین مدال طلای ایران
در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. 
او در این مرحله به مصاف کشتی‌‌گیر کره‌جنوبی رفت و در این دیدار موفق شد با نتیجه 9 بر صفر این کشتی گیر را شکست دهد و فینالیست شود. محمدی در فینال مقابل شرمومحمد شریفجانوف ازبکستانی قرار گرفت که در رقابت‌های رنکینگ‌دار کرواسی، مقام پنجمی را از آن خود کرده بود. محمدی  با نتیجه 9 بر صفر مقابل این کشتی‌گیر به برتری رسید و قهرمان شد تا برنز سال گذشته‌اش را ارتقا دهد.
 پلنگ مازندران سومین طلایی ایران
در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 1 بر 1 ماساتو سومی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله به مصاف کشتی‌گیر هندی رفت و با قدرت توانست مقابل این کشتی‌گیر با نتیجه 7 بر 2 به پیروزی برسد و راهی فینال شود تا چهارمین فینالیست ایران در روز اول این رقابت‌ها باشد. علیزاده در دیدار پایانی به مصاف نورسلطان تورسینوف از قزاقستان رفت و با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و قهرمان آسیا شد.
تانک بختیاری ایران طلای چهارم را صید کرد
در وزن 130 کیلوگرم، امین میرزازاده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر رومن کیم از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله به مصاف تموربک نسیم اف از ازبکستان رفت و توانست با نتیجه 9 بر صفر به برتری برسد تا بار دیگر با کسب مدال طلا در آسیا نام خود را طنین‌انداز کند. میرزازاده در دیدار فینال به مصاف لینگ ژی منگ از چین رفت و با جسارت توانست با نتیجه 2 بر صفر این کشتی‌گیر را شکست دهد و به مقام قهرمانی برسد تا تانک بختیاری چهارمین طلایی ایران باشد.

 

بــــرش

مصدومیت، طلا را از کاویانی‌نژاد گرفت
در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 ساجان از هند را مغلوب کرد. او در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه
 1 بر 1 ریو لیو از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. کاویانی‌نژاد در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 از سد دمیو ژاداریف از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. کاویانی‌نژاد به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو در دیدار پایانی حاضر نشد و به مدال نقره رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی