داوری با رؤیای سوت زدن در المپیک

افشین: راه قضاوت محجبه‌ها را باز کردم

نرگس افشین اولین داور زن کاتگوری دار والیبال ایران، بعداز 12 سال قضاوت رقابت‌های بین‌المللی، با رؤیای سوت زدن در المپیک زندگی می‌کند. او می‌گوید: «شک نکنید من هم به قضاوت در المپیک فکر می‌کنم. اما این اتفاق بدون حمایت فدراسیون و کمیته داوری اتفاق نمی‌افتد. هرچند تا به حال هم آقای داورزنی حامی خوبی برای والیبال زنان و ما بوده‌اند. به هر حال والیبال زنان تیم ملی خیلی خوبی دارد که باعث پیشرفت ما هم می‌شوند. به هر حال جایگاه ایران طوری است که فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا روی آن حساب می‌کنند. من با حمایت فدراسیون می‌توانم در بازی‌های آسیایی هم سوت بزنم.»
نرگس افشین خط شکن حضور داوران زن مسلمان دنیا با پوشش اسلامی برای قضاوت در رقابت‌های بین‌المللی بوده: «سال اولی که در دوره بین‌المللی داوری حاضر شدم، فدراسیون جهانی اول قبول نکرد که ما محجبه در دوره باشیم و ما هم گفتیم برمی گردیم، اما با حمایت داورزنی از آن به بعد راه را برای قضاوت زنان داور محجبه دنیا در رقابت‌های بین‌المللی و حتی والیبال ساحلی باز کردیم.»
داور بین‌المللی والیبال ایران که قضاوت در قهرمانی نوجوانان جهان پسر را هم تجربه کرده، مرداد ماه برای داوری در رقابت‌های نوجوانان دختر جهان دعوت شده، دعوتی که او افتخار می‌داند: «این اتفاق افتخار بزرگی برای من است. البته من در قهرمانی نوجوانان جهان پسر 5 بازی را داور اول بودم و دو بازی داور دوم، که نتیجه‌اش ارتقا به درجه B بین‌المللی بود. حضور در قهرمانی نوجوانان دختر جهان هم برایم تجربه عالی دیگری است که می‌توانم نکات زیادی یاد بگیرم. حتی خدا بخواهد قضاوت‌های امسالم زمینه ساز ارتقای درجه‌ام در سال آینده می‌شود.»
جستجو
آرشیو تاریخی