صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هفت - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هفت - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فرصت تنفس در فضای قرآنی را غنیمت شماریم

علی‌الله سلیمی
نویسنده و منتقد ادبی

این روزها در آستانه شب‌های نورانی قدر قرار داریم، حال و هوای شهر هم عطر و بوی رمضان به خود گرفته و اگر در جست‌وجوی یک مکان معنوی پرجنب‌وجوش در پایتخت باشیم که حال و هوای ماه مبارک رمضان را بیشتر نمایان کند، یقیناً این مکان خاص، مصلای امام خمینی(ره) تهران است که این روزها میزبان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است و در این شب‌های نورانی ماه مبارک رمضان، برنامه‌های متعددی با موضوعات متنوع قرآنی در آن برگزار می‌شود.
این نمایشگاه همانند سال‌های گذشته، امسال هم مخاطبان فراوانی از قشرهای گوناگون دارد که ترجیح می‌دهند بعد از افطار سری به این نمایشگاه بزنند و ساعاتی با گشت و گذار در غرفه‌های متنوع قرآنی از حال و هوای معنوی این رویداد بزرگ قرآنی و فرهنگی بهره‌مند شوند. 
مسئولان برگزاری نمایشگاه امسال شعار «می‌خوانمت» را برای این دوره انتخاب کرده و کوشیده‌اند برنامه‌های خلاقانه‌ای را برای گروه‌های سنی مختلف تدارک ببینند که تقریباً همه مراجعه‌کنندگان به محل برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برنامه‌های مورد نیاز و علاقه خود را دیده و بهره‌مند شوند. از جمله بخش دهه هشتادی‌ها که بخش کودک و نوجوان این نمایشگاه محسوب می‌شود و بسیار متنوع و جذاب است. 
چینش غرفه‌های این بخش و همچنین برنامه‌های ویژه‌ای که در این بخش اجرا می‌شود، یقیناً برای این نسل جذاب است. اما نکته‌ای که یادآوری آن در این مجال کوتاه خالی از لطف نیست، لزوم توجه بیشتر به برنامه‌های اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها و سطح شهر است که می‌توانست بیش از این باشد و مخاطبان به مراتب بیشتری را روانه محل برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی و قرآنی بکند چرا که این نمایشگاه معنوی هم مانند خود ماه رمضان که فرصتی برای تزکیه نفس، شستن غبار دل و خودسازی است تا با کاستن از هوای نفس و تعلقات دنیایی، بصیرت و نوری در لوح دل بیفتد و زمینه واکاوی اعمال و کردار گذشته فراهم شود، نمایشگاه قرآن کریم هم مجالی برای حضور در یک مکان معنوی آمیخته با عطر و بوی آیه‌های رحمت الهی است که در طول سال کمتر فرصتی چنین ارزشمند به دست می‌آید تا مخاطب با حضور در یک مکان نمایشگاهی اختصاصی با موضوع قرآن کریم، با اهم فعالیت‌ها و دستاوردهای قرآنی در کشور و حتی جهان اسلام آشنا شده و نیازهای معنوی خود و خانواده را تأمین و روح و روان را صیقل دهد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی