فریده سپاهمنصور
بازیگر
بسیاری از من میپرسند چرا در «نونخ4» حضور ندارم. من از آنجا که به شهرستان نمیروم و سری دوم همه را در کرمانشاه فیلمبرداری میکنند نتوانستم در خدمت این گروه باشم. شاید رمز موفقیت «نونخ» در شوخی بدون دردسر با اقوام، این نکته باشد که عمده هنرمندان این مجموعه تلویزیونی، یا کُرد کرمانشاه، سنندج یا بیجاری بودند غیر از بنده که همشهریشان نبودم. آنها آداب و رسوم خودشان را میدانستند و هیچکس ادای کسی را درنمیآورد. شانس آوردم که مردم مهلقا را دوست داشتند و وقتی این کاراکتر حذف شد مخاطبین ناراحت شدند، مثل «پایتخت» وقتی باباپنجعلی از داستان حذف شد انگار یک چیزی از «پایتخت» کم شده است. متأسفانه آن دورهای که انبوهسازی در تلویزیون اتفاق افتاد دستیار کارگردانهایی آمدند دورهندیده ـ که درام و نمایش را نمیشناختند ـ سریال و فیلم ساختند. کارگردانی فقط تکنیک فنی نیست بلکه باید در وهله اول درام و زندگی و ارتباط با جامعه را بهخوبی بشناسد، کسانی که به این نکات توجه میکنند کارهایشان ماندگار میشود.
بخشی از گفتوگوی فریده سپاهمنصور با خبرگزاری تسنیم