صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

دورنما

ایندیپندنت
بریتانیا

قوانین سختگیرانه برگزیت، انگلیسی‌ها را در تعطیلات برای سفرهایشان به دردسر انداخته است. صف‌های طولانی خودروها در مسیرهای منتهی به کانال‌های آبی مشترک با فرانسه تنها بخشی از بحرانی است که سیاست‌های پسابرگزیت برای مردم به وجود آورده است. کارشناسان معتقدند این روند در آینده بحرانی‌تر نیز خواهد شد و نیازمند چاره‌جویی مقامات خانه شماره 10 داونینگ استریت است.
 

 

گالف‌نیوز
امارات
مقامات مصر و سوریه در جریان نخستین دیدار رسمی وزرای خارجه دو کشور در یک دهه گذشته برای تقویت همکاری‌های دوسویه متعهد شدند. فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در این دیدار مورد استقبال گرم همتای مصری‌اش قرار گرفت. از آغاز بحران 2011 سوریه تاکنون، مقامات سوریه از سفر به بسیاری از کشورهای غربی و عربی منع شده بودند.

 

حریت دیلی‌نیوز
ترکیه
پارلمان ترکیه پس از ماه‌ها کشمکش، عضویت فنلاند در ناتو را پذیرفت و این رأی به امضای رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور نیز رسید. ترکیه آخرین عضو ناتو بود که حاضر به پذیرش درخواست فنلاند و سوئد برای پیوستن به این پیمان نشده بود. این چراغ سبز در حالی به فنلاند داده شده که وضعیت سوئد در هاله‌ای از ابهام است.

 

بانکوک پست
تایلند
دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل، دولت تایلند را موظف کرد وضعیت 63 پناهجوی بازداشت شده را مشخص کند. این پناهجویان سال گذشته از کشورشان به تایلند فرار کرده بودند اما حالا تمدید ویزایشان بدون مراجعه به سفارت کشور خود امکانپذیر نیست. دیده‌بان حقوق بشر با توجه به وضعیت خاص این پناهجویان تأکید کرد در صورت مخالفت تایلند، کشور دیگری آنها را پذیرش کند.

جستجو
آرشیو تاریخی