صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۶

اخبار

نگرانی از افزایش تحرکات هسته‌ای کره شمالی
یک اندیشکده امریکایی با استناد به گزارش‌های ماهواره‌ای مدعی شده است که کره شمالی پس از دستور رهبر این کشور برای تولید سوخت بمب و گسترش زرادخانه هسته‌ای، فعالیت در مجتمع اتمی خود را افزایش داده است.
این اندیشکده که با عنوان «طرح نظارت بر کره شمالی 38» در واشنگتن فعالیت دارد مدعی است تصاویر ضبط شده‌اش مربوط به سوم و هفدهم مارس است که در آن یک رآکتور آزمایشی آب سبک در سایت یونگ بیون در حال تکمیل و انتقال به وضعیت عملیاتی است.

 

انصارالله ائتلاف متخاصم را تهدید کرد
انصار‌الله یمن، عربستان و امارات را به حملات تمام عیار به مواضع مهم این دو کشور تهدید کرد.
یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: «باید دوره عفو عمومی که انصارالله اعلام کرده غنیمت شمرده شود، چراکه اگر ائتلاف متجاوز هرگونه حماقتی مرتکب شود، اقدامات غافلگیرانه چه در عربستان یا در امارات رخ خواهد داد که بر تمام منطقه تأثیر می‌گذارد.»

 

خسارات سرسام آور مخالفت با مکرون
ژرارد درمنن، وزیر کشور فرانسه با ابراز تأسف از شرایط حاکم بر کشورش مدعی شد که اعتراضات شهروندان به قانون جنجالی اصلاحات بازنشستگی دولت مکرون، بیش از 2 هزار و 579 آتش‌سوزی و 316 مورد حمله به ساختمان‌های دولتی در بر داشته است. وی به هفته نامه ژونال دودیمانش گفت: «افزون بر یکهزار نیروی مجری قانون و آتش‌نشان در دو هفته گذشته در جریان اعتراضات مجروح شده‌اند.» با‌وجود وخامت شرایط دولت مکرون حاضر به توقف تصویب این قانون نشد.

 

هشدار کاهش تولید نفت برای غرب

در یک اقدام بی سابقه کشورهای عمان، عربستان، کویت، عراق، الجزایر و روسیه تصمیم گرفتند که میزان تولید نفت خود را تا پایان اردیبهشت کاهش بدهند. این اقدام با توجه وضعیت بازار انرژی درخلال بحران اوکراین 
می تواند خبر ناگواری برای کشورهای غربی بخصوص کشورهای اروپایی باشد.

 

پرواز جنگنده‌های چین بر فراز تایوان

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که 10 هواپیمای چینی از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده و بر فراز منطقه به پرواز درآمده‌اند. در این گزارش آمده است که 9 جت جنگنده و یک پهپاد نظامی در 24 ساعت در منطقه دیده شده‌اند. تایوان نیز برای هشدار نسبت به این اقدام پکن، هواپیماهای خود را به پرواز درآورده است. 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی