بازی دستگرمی والیبال جوانان در مقدماتی قهرمانی جهان

مؤمنی مقدم: کار اصلی از دور دوم شروع می‌شود

تیم والیبال جوانان ایران، دور مقدماتی قهرمانی جهان را با بازی‌های آسان برای رقابت جدی با مدعیان شروع می‌کند. 20 شاگرد رضا مؤمنی مقدم که از جمعه تمرین را در سالن فدراسیون استارت زده‌اند، از 16 تیرماه با شروع قهرمانی جهان به میزبانی منامه بحرین در گروه A با بحرین میزبان، تایلند و تونس بازی دارند. گروهی آسان که رضا مؤمنی مقدم سرمربی تیم آن را به فال نیک می‌گیرد: «ما دور مقدماتی گروه سختی نداریم وبازی‌ها بیشتر جنبه تدارکاتی برای تیم دارد. هر چند نباید هیچ تیمی را دست‌کم گرفت اما کار اصلی تیم از دور دوم شروع می‌شود. مرحله‌ای که فکرمی کنم با تیم‌های لهستان و بلغارستان هم‌گروه می‌شویم. به هر حال تیم لهستان قهرمان نوجوانان جهان در تهران شد و بلغارستان هم دوم. تیم بلغارستان بازیکن شاخصی به نام نیکولوف دارد که در تیم ملی بلغارستان بازی می‌کند.»
او امیدوار است تیمش با تمرین سطح بالا در قهرمانی جهان بهترین نتیجه را بگیرد: «امیدواریم حالا که بچه‌ها در لیگ خوب بازی کرده‌اند، با تمرین در سطح جهانی و اوج آمادگی برای بهترین نتیجه قهرمانی جهان آماده شوند. هر چند تیم‌های مدعی ایتالیا، برزیل، بلژیک و آرژانتین و لهستان هم هستند، اما هدف ما سکوی جهانی است. تلاش ما برای خوشرنگ‌ترین مدال جهان است. حالا بچه‌ها خوب تمرین می‌کنند و تمرکز همه ما برای بهترین اتفاق است. درست مثل پارسال که با ذهنیت مثبت وارد قهرمانی آسیا شدیم و جام قهرمانی را گرفتیم.»
سرمربی تیم جوانان خوشحال است سه بازیکنش به اردوی تیم ملی والیبال دعوت شده‌اند: «سال قبل هیچ بازیکنی از تیم جوانان حتی به اردوی تیم ملی ب هم دعوت نشده بود اما امسال خانزاده، مبین نصری وگلزاده به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند که شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی دارند که نشان می‌دهد بچه‌های ما قابلیت حضور در تیم ملی را دارند. درواقع اصل کار همین پشتوانه‌سازی است.»
تیم والیبال جوانان البته قبل از شروع قهرمانی جهان در تورنمنت چهارجانبه بلغارستان هم با تیم‌های برزیل، بلغارستان و امریکا بازی تدارکاتی انجام می‌دهد.
جستجو
آرشیو تاریخی