صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

انفجار در مراسم تجلیل از خبرنگاران در مزار شریف

در انفجار جمع خبرنگاران و علمای دینی افغانستان در شهر مزار شریف، 2 خبرنگار جان باختند و شماری زخمی شدند.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، روز گذشته در حالی که یک همایش فرهنگی در دفتر نمایندگی این خبرگزاری و مرکز فرهنگی- اجتماعی تبیان در مزار شریف در جریان بود، انفجاری در این مرکز رخ داد که بر اثر آن  شماری از خبرنگاران و شرکت‌کنندگان در این همایش از جمله چند نفر از اعضای دفتر مرکز تبیان و خبرنگاران آوا زخمی شدند و دست‌کم دو نفر نیز جان باختند. بنابر این گزارش،  قرار بوده در این همایش از برخی خبرنگاران افغانستان تجلیل شود و به همین دلیل در زمان وقوع انفجار ۲۵ خبرنگار در مراسم حضور داشتند.
در ماه‌ها و هفته‌های اخیر گروه تروریستی داعش مسئولیت بخش عمده حملات و انفجارهای تروریستی در افغانستان را برعهده گرفته و حکومت طالبان مدعی است که در حال مبارزه با این گروه تروریستی است. محمد آصف وزیری، سخنگوی پلیس بلخ گفته است سه کودک نیز در میان زخمی‌ها هستند.
طی دو روز گذشته این دومین انفجاری است که در شهر مزارشریف به وقوع پیوسته است. دو روز پیش در یک حمله انتحاری در ساختمان ولایت بلخ، داوود مزمل، والی طالبان در این ولایت به همراه دو نفر دیگر کشته شدند.
 در پی انفجار روز گذشته، کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان این حمله را محکوم کرد. در همین ارتباط روز گذشته ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن ابراز تأثر و تأسف از شهادت و زخمی شدن جمعی از خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و رسانه در این اقدام  تروریستی، با خانواده‌های داغدیده، مجروحان و نیز جامعه خبرنگاران افغانستان بخصوص در ولایت بلخ ابراز همدردی و برای مجروحان شفای عاجل مسألت کرد. سخنگوی دستگاه دیپلماسی، آمران و عاملان اینگونه حملات سبوعانه تروریستی را دشمنان ثبات، امنیت و آرامش مردم همسایه و مسلمان کشور افغانستان توصیف کرد که اطلاع‌رسانی، روشنگری و نیز همزیستی بین آحاد مردم افغانستان را هدف قرار داده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی