صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

اکران «تی‌تی» جدید‌ترین ساخته آیدا پناهنده، رکورد جهانی فروش فیلم «کرید3»، جایزه اصلی انجمن نویسندگان امریکا برای فیلم «همه چیز همه جا به یکباره»، انتشار قطعه سرود «حضرت خورشید» و انتشار کتاب «احیاگر حکمت؛ نگاهی به زمانه، زندگی و آثار فارابی» از جمله اخبار فضای مجازی امروز هنرمندان است.

سینمای ایران
«تی‌تی» جدیدترین ساخته آیدا پناهنده از سه‌شنبه ۱۶اسفند‌ماه ساعت ۲۰ در پردیس نماوا اکران آنلاین خواهد شد. الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر و هوتن شکیبا در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.
این فیلم به صورت مشترک توسط ارسلان امیری و آیدا پناهنده نوشته شده است و روایت زندگی فیزیکدانی‌ است که فرضیه‌ای درباره پایان جهان دارد. در همین حین او با زنی حامله ملاقات می‌کند که می‌خواهد به بشریت خدمت کند و خانه‌ای از آن خود داشته باشد. «تی‌تی» یک ملودرام عاشقانه است که در پردیس نماوا به صورت آنلاین اکران می‌شود.


سینمای جهان
 «کرید۳» در نخستین هفته اکران به فروش بالغ بر ۱۰۰میلیون دلار در گیشه جهانی رسید و رکورد جدیدی را در این مجموعه فیلم به ثبت رساند. این فیلم به کارگردانی و بازی مایکل بی.‌جردن بر اساس فیلمنامه‌ای از «کینان کوگلر» و «زک بایلین» ساخته شده است که دنباله‌ای بر فیلم «کرید2» (۲۰۱۸) و نهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های راکی محسوب می‌شود.
به گزارش ایسنا، این درام ورزشی در نخستین هفته اکران در سینماهای امریکا به فروش چشمگیر ۵۸.۷ میلیون دلاری دست یافت تا رکورد جدیدی را در فروش آغازین این مجموعه فیلم در امریکا ثبت کند. این فیلم در هفته نخست اکران در گیشه بین‌المللی هم ۴۱.۸ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش جهانی خود را در هفته نخست اکران به ۱۰۰.۴ میلیون دلار برساند.
جایزه اصلی انجمن نویسندگان امریکا در سال ۲۰۲۳ به فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» رسید تا این فیلم به موفقیت خود در فاصله یک هفته تا جوایز اسکار ادامه بدهد. به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، مراسم سالانه جوایز انجمن نویسندگان امریکا برگزار شد و فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» به نویسندگی و کارگردانی «دنیل کوآن» و «دنیل شاینرت» موفق به دریافت جایزه اصلی بهترین فیلمنامه اصلی شد تا در فاصله یک هفته به برگزاری نودوپنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار، به موفقیت دیگری دست یابد. این فیلم در جوایز اسکار پیش‌رو در ۱۱ شاخه از جمله بهترین فیلمنامه اصلی نامزد دریافت جایزه است.


موسیقی
قطعه سرود «حضرت خورشید» همزمان با فرارسیدن نیمه شعبان میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) منتشر شد. به گزارش مهر، «حضرت خورشید» عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات منتشر شده در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در آستانه میلاد حضرت مهدی(عج) در دسترس مخاطبان قرار گرفت. در این قطعه که در قالب سرود توسط گروه «طه» (لارستان) منتشر شده، حسین صیامی شعر و سرود و حمید باقری به‌عنوان تنظیم‌کننده حضور دارند.


کتاب
کتاب «احیاگر حکمت؛ نگاهی به زمانه، زندگی و آثار فارابی» نوشته رضا ماحوزی توسط مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شد.
به گزارش مهر، این کتاب تألیف رضا ماحوزی به‌ تازگی با بهای ۶۴ هزار تومان توسط مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر و راهی بازار نشر شده است.
سعی مؤلف در این کتاب این بوده است که از حیات، احوال و افعال فارابی در طول زندگی و تأثیری که بر فیلسوفان پس از خود نهاده است با رویکردی تاریخی و تحلیلی و قرار دادن شخصیت فارابی در متن تحولات زمانه خویش تا حد امکان نزدیک به واقع، زندگینامه‌ای از مؤسس فلسفه اسلامی یا معلم دوم ترسیم کند.
این نوشتار نخست با تأکید بر نقش فارابی بر احیای حکمت باستانی و کلاسیک، در هیأتی جدید و متناسب با اهداف و ظرفیت‌های موجود در فرهنگ اسلامی و نیازهای جامعه روز، تصویری از این تلاش عرضه می‌دارد و سپس در دو بخش مجزا اوضاع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی عصر فارابی را به دست می‌دهد. پس از آن، منابع سرگذشت فارابی معرفی می‌شوند و از میان آنها منابعی که می‌توانند چهره‌ای معقول و نزدیک به واقع از فارابی به دست دهند انتخاب و گفته‌ها و اقوال آنها بیان می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی