صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

دورنما

لو اکسپرس
فرانسه

سال 2013 کسی باور نمی‌کرد، داعش عملیات دهشتناکی در قلب اروپا داشته باشد، جنگ اوکراین اتفاق بیفتد یا عده‌ای به کنگره امریکا حمله کنند. از همین رو ارتش فرانسه در حال آماده کردن خود مقابل هر نوع سناریوی سیاهی است و در حال پیدا کردن نقص‌ها و کاستی‌های احتمالی در ارتش است تا برای هر حمله‌ای آماده باشد.

 

ویک
امریکا

راند دوم جنگ اوکراین با ورود این جنگ به سال دوم آغاز شده است. این راند، راندی کلیدی به نظر می‌رسد. با این حال بایدن و شرکایش در ناتو با وجود آنکه همواره حمایت خود را از ولودیمیر زلنسکی اعلام کرده‌اند، حاضر نیستند تسلیحاتی را که وی می‌خواهد در اختیار کی‌یف قرار دهند. اکنون باید دید، تصمیم آنها برای ادامه این نبرد چیست.
بویژه که برای کی یف بسیار مهم است که بتواند جنگنده های اف16 را از امریکا دریافت کند اما بایدن درسفر اخیر خود به اوکراین اعلام کرد این جنگنده ها تحویل کی یف داده نخواهد شد.

 

واشنگتن اگزماینر
امریکا

هرچند جو بایدن، کاندیدای اول حزب دموکرات برای انتخابات 2024 محسوب می‌شود اما رقابت درون‌حزبی بین آنان نیز کم نیست و بین آنان کسانی هستند که با طرح‌هایی جوان‌پسند، بخواهند گوی سبقت را از جوی پیر ببرند. با این حال اغلب آنان در حال تقلید از رونالد دوسانتیس کاندیدای رقیب دونالد ترامپ در حزب جمهوری خواه هستند.

 

نیو استیتسمن
بریتانیا

مردم انگلیس تا همین چند سال پیش از اینکه در جهان حرف‌های زیادی برای بازگو کردن در زمینه‌های مختلف دارند، خوشحال بودند، اما مردم این کشور در چند سال اخیر شاهد هرج و مرج بسیاری بوده‌اند و به نظر می‌رسد، حزب محافظه‌کار باور ندارد، توانایی‌های لندن برای مواجهه با بحران‌های مختلف تا چه اندازه است.

جستجو
آرشیو تاریخی