صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

اخبار

سودای بولسونارو
برای بازگشت به قدرت

ژایر بولسونارو، رئیس جمهور سابق برزیل تأکید کرد، پس از رهبری بزرگ‌ترین کشور امریکای لاتین تنها برای یک دوره، مأموریتش هنوز تمام نشده و ممکن است برای انتخابات سال ۲۰۲۶ میلادی مجدداً نامزد شود. به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهور سابق راستگرای برزیل در جریان سخنرانی در کنفرانس «اقدام سیاسی محافظه‌کار امریکا» در نزدیکی واشنگتن به این موضوع که چه زمانی قصد بازگشت به کشورش را دارد، اشاره‌ای نکرد. او از زمانی که در انتخابات سال گذشته شکست خورد تا کنون در تبعید خودخواسته در فلوریدای امریکا زندگی می‌کند.

 

احمد نواف الاحمد مأمور تشکیل کابینه کویت شد

امیر کویت طی حکمی «احمد نواف الاحمد الصباح» را مأمور تشکیل کابینه جدید این کشور کرد. به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، در 26 ژانویه گذشته، امیر کویت با صدور فرمانی، استعفای «احمد نواف الاحمد الصباح» نخست وزیر و دولت وی را پذیرفته بود. پیش از این منابع کویتی خبر دادند که به علت شدت گرفتن اختلافات دولت و مجلس درباره قانون معافیت بدهی‌ها و استیضاح دو وزیر، دولت کویت درصدد استعفاست. اختلافات مجلس و دولت کویت در حدود دو سال گذشته باعث استعفای چندباره دولت‌های کویت شده است.

 

مارک میلی: مأموریت در سوریه ارزش ریسک را دارد

رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در جریان بازدید از مناطق تحت اشغال کشورش در سوریه گفت که ادامه مأموریت در این کشور همچنان ارزش ریسک کردن را دارد. مارک میلی در جریان این سفر که به صورت محرمانه انجام شد، گفت : من فکر می‌کنم شکست همیشگی داعش و ادامه حمایت از دوستان و متحدانمان در منطقه وظایف ضروری‌ای هستند که می‌توان انجام داد. گزارشی درباره جزئیات این سفر و دیدار او با فرماندهان نظامی امریکا منتشر نشده است.

 

خیز  پاکستان برای حمله به طالبان این کشور

دیده‌بان نظامی پاکستان  در گزارشی اعلام کرد که پاکستان از همکاری طالبان افغانستان در مبارزه با تحریک طالبان پاکستان ناامید شده است و درصدد حمله به مخفیگاه‌های طالبان پاکستانی در خاک افغانستان است. این سازمان معضل طالبان پاکستان را نقطه شکست سیاسی پاکستان در افغانستان خوانده است. به گزارش ایندیپندنت، به نظر می‌رسد که دولت پاکستان راه دیگری پیش رو ندارد و بتدریج به این نتیجه می‌رسد که پلن بی را عملی کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی