صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

آخرین دیدار هنرمندان با شهرام عبدلی، دورخیز مجید صالحی برای دومین تجربه کارگردانی‌اش، تعویق اکران «خط فرضی» و تمرکز فرنوش صمدی بر تولید، پیوستن یک فیلم تازه به اکران‌های گروه هنر و تجربه و ... از جمله اخبار پربازدید رسانه‌های رسمی و فضای مجازی است که برش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید:

یاد
 مراسم تشییع شهرام عبدلی یکشنبه هفتم اسفند (١۴٠١) در حضور خانواده اش و جمعی از هنرمندان برگزار و پیکر او از مقابل خانه هنرمندان ایران به قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد. جواد هاشمی اجرای این مراسم را بر عهده داشت و کوروش سلیمانی، میرطاهر مظلومی، ایرج راد رئیس هیأت مدیر خانه تئاتر،‌ امیر رحیم‌زاده تهیه‌کننده سریال «آسوده باش» و‌ محمدمهدی عسگرپور از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم سخنرانی کردند. شهره سلطانی، آناهیتا همتی، گیتی معینی، رضا توکلی، شکر خدا گودرزی، امیررضا دلاوری، رابعه اسکویی و ... از دیگر چهره‌های حاضر در این مراسم بودند. شهرام عبدلی برای ایفای نقش در یک سریال به شهر مشهد رفته بود که پیش از رفتن مقابل دوربین، دچار عارضه مغزی شد و شنبه ـ ششم اسفند ماه ـ درگذشت. او چند روزی در بیمارستان بستری بود و پس از عمل جراحی هم نتوانست هوشیاری کاملش را به دست آورد و همچنان در کما بود.  پیکر این هنرمند پس از درگذشت‌اش از مشهد به تهران منتقل شد.

چهره روز
مجید صالحی دومین فیلم سینمایی خود را کارگردانی می‌کند. آنطور که ایسنا خبر داده فیلم سینمایی «زیرنظر» نخستین تجربه کارگردانی مجید صالحی در سینما بود که سال ۱۳۹۷ ساخته شد و یک سال بعد، همزمان با روزهای شروع اپیدمی در ایران اکران شد. حالا پنج سال پس از آن فیلم کمدی، صالحی قصد ساخت یک فیلم دیگر را دارد. او به تازگی برای ساخت فیلمی به نام «اسپانسرینگ» به تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان درخواست پروانه ساخت داده است. این بازیگر که اخیراً در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای فیلم «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگرنژاد دریافت کرد، پیش‌تر تجربه کارگردانی در تلویزیون را داشت ولی در سینما فعلاً به دومین کارگردانی خود رسیده است. صالحی در حال حاضر دو فیلم اکران نشده‌ «برف آخر» و «شماره ۱۰» را دارد که «برف آخر» از جشنواره سال قبل باقی‌ مانده؛ فیلمی که برای آن نامزد جایزه بهترین نقش مکمل مرد شده بود.

چالش روز
فرنوش صمدی کارگردان فیلم سینمایی «خط فرضی» می‌گوید به دلایل مختلفی از جمله عدم استقبال مخاطبان از سینما در شرایط فعلی، اکران این فیلم را به تعویق انداخته‌اند. او به مهر گفته است: « قرار بود این اثر سینمایی در دی ماه سال جاری در سینماهای کشور اکران شود اما به دلیل شرایط موجود و عدم استقبال مخاطب از سینما تصمیم گرفته شد تا اکران فیلم در زمان دیگری صورت گیرد.» صمدی اعلام کرده که این روزها در زمینه تولید فعال‌تر است و پیگیر ساخت یک فیلم کوتاه و بازنویسی فیلمنامه جدیدش است.

اتفاق روز
در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم برلین ۲۰۲۳ یک فیلم مستند خرس طلای این دوره را از آن خود کرد. طبق گزارش مهر، هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم برلین به ریاست کریستین استوارت جایزه خرس طلایی را به مستند « در ادمان» به کارگردانی نیکلا فلیپر اهدا کرد. این فیلم درباره آسایشگاهی است که بیمارانش را با استفاده از هنر درمان می‌کند.

اکران روز
فیلم سینمایی «دوار» ساخته میثم حسن‌زاده از روز چهارشنبه  17 اسفند در سینماهای منتخب هنروتجربه روی پرده می‌رود.  در خلاصه داستان این فیلم آمده است؛ میلاد موزیسینی است که فراموشی دارد. او برای اینکه بیماری فراموشی برایش مشکل‌ساز نشود تمام برنامه‌های زندگی‌اش را بوسیله یادآوری‌های آلارم گوشی‌اش تنظیم کرده است. قصه از جایی در خاطر میلاد شکل می‌گیرد که مهسا نامزدش رفته؛ او به دنبال کشف ماجراست در این بین میلاد مدام خود و سرنوشتش را با مِری کوری خواننده معروف گروه کویین مقایسه می‌کند.  میلاد خزاعی، مهسا اکبرپور، راحیل کافی، رضا سنایی و مصطفی امیری بازیگران «دوار» هستند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی