ایرج راد
بازیگر تئاتر
شوخیهای جنسیتی و الفاظ رکیک ارتباطی با تعریف تئاتر و وجه فرهنگی آن ندارد. اما لازم است که بگویم این گونه اجراها که جز خنداندن تماشاگر با هر گونه کلمات و اعمال ناشایست هدفی ندارد باعث جلب کسانی است که تماشاگر تئاتر به معنای اندیشه و تفکر همراه با خلاقیتهای هنرمندانه نیستند. این گونه کارها با نام تئاتر بلوار، آتراکسیون، نمایشهای سطحی و سرگرم کننده یا کمدیهای مبتذل حتی در کشورهای دارای سابقه طولانی تئاتر و جایگاه ارزشمند در این هنر نیز به چشم میخورد. در کشور ما نیز قبل از انقلاب به عنوان تئاترهای لالهزاری همراه با اجراهای آکروبات، رقص، موسیقیهای کافهای و چشمبندی وجود داشت. البته نباید فراموش کرد تا قبل از سال ۱۳۳۲ کارهای ارزشمندی در سالنهای لالهزار به اجرا در میآمد و بعدها به این صورت تغییر وضعیت داد.