مسابقات جهانی آلمان آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک است

آقامیرزایی: امیدوارم بتوانیم قایق‌ها را در پاریس به آب بیندازیم

فریناز زمانی/ ملی پوشان قایقرانی بعد از پشت سرگذاشتن اردویی یک ماهه در آب‌های بوشهر حالا به تهران برگشته‌اند تا تمریناتشان را مجدداً در دریاچه آزادی پیگیری کنند.علی آقامیرزایی از ستاره‌های تیم ملی بعد از پشت سرگذاشتن مصدومیت دستش به همراه تیم در اردوی بوشهر حضور داشت و حالا به گفته خودش تمام هم و‌غمش کسب سهمیه قایق 4 نفره 500 متر المپیک پاریس در مسابقات جهانی آلمان است.
او در گفت‌و‌گو با خبرنگار«ایران» از اردوی قایقرانان در بوشهر می‌گوید: «اردویی یک ماهه را در بوشهر پشت سر گذاشتیم. در هر اردویی ممکن است کم و کاستی‌هایی وجود داشته باشد و ما هم سالیان سال با این کمبودها دست و پنجه نرم کرده‌ایم اما خدا را شکر در این اردو شرایط خوبی مهیا بود و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم.حالا از بوشهر برگشته‌ایم و منتظر شروع اردو در دریاچه آزادی هستیم.آلودگی و سرمای هوای تهران اجازه تمرین نمی‌داد و به همین دلیل در بوشهر اردو زدیم. از طرفی دیگر در بوشهر محدودیت مسافت نداشتیم و به راحتی 5 تا 10 کیلومتر پارو می‌زدیم.»آقامیرزایی حالا به گفته خودش مصدومیت دستش رو به بهبودی است: «با کمک پزشک تیم 50 درصد از مصدومیت دستم بهبود پیدا کرده است و احتمالاً تا اردیبهشت 80 تا 90 درصد برطرف خواهد شد. هنوز نمی‌توانم به راحتی دستم را مشت کنم و در پارو زدن مشکل دارم اما در اردوی بوشهر بدون فشار زیاد پارو می‌زدم و حتی در قایق‌های گروهی هم کنار بقیه قایقرانان حضور داشتم. حالا با توجه به تجربه و کمک‌های سرمربی تیم امیدوارم که خیلی زود مصدومیتم کامل برطرف شود.»
قایقران تیم ملی حالا روی گرفتن سهمیه قایق گروهی در مسابقات جهانی آلمان تمرکز کرده است: «سال آینده سال پرترافیکی داریم. مسابقات جهانی آلمان تنها فرصت ما برای سهمیه المپیک قایق 4‌نفره 500 متر است.تمام تمرکزمان را روی این مسابقات گذاشته‌ایم، کار سختی داریم و برای گرفتن سهمیه باید بهترین قایق آسیا شویم. مهم‌تر از این مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو است که صد در‌صد در مواد مختلف برای طلا سرخط مسابقات می‌رویم.امیدوارم با تمرینات و حضور یک ساله پدرو سرمربی برزیلی‌مان نتیجه خوبی در مسابقات جهانی بگیریم.او جزئیات فنی زیادی را در این مدت به ما آموزش داده و حالا امیدوارم با دانش و تجربه او در مسیر کسب سهمیه هم به خوبی عمل کرده و در پاریس قایق‌هایمان را به آب بیندازیم.»
جستجو
آرشیو تاریخی