بیم و امید هندبال ساحلی جوان در مسابقات قهرمانی آسیا

قشقایی راد: پای ریسکم می‌ایستم

هندبالی های ساحلی باز، با پایان اردوی بندرعباس شال و کلاه کردند تا از امروز روی ماسه های جزیره کیش، جدی تر برای  تکرار قهرمانی آسیا، آماده شوند. تیم ملی 7 روزی در کیش تمرین می کند و بعد استراحت و ریکاوری دارد  و، 14یا 15  اسفندماه راهی اندونزی می شود تا از نوزدهم به مصاف رقبایش برود.البته تیم ملی با ترکیب زیر 20 سال در قهرمانی آسیا حاضر می شود.این بار قرعه، کار ساحلی بازان هندبال را سخت کرده، چرا که قطر با تیمی چند ملیتی که نایب قهرمان دوره قبل است، در گروه ایران قراردارد. گروهی که صدای مهدی قشقایی راد سرمربی تیم ملی را هم درآورده است:« قرعه کشی رقابت ها اشتباه است. چرا که همیشه تیم قهرمان و نایب قهرمان دوره قبل سرگروه می شدند و با پایان قرعه کشی تیم میزبان گروهش را انتخاب می کرد، اما این بار دو تیم ایران و قطر چند ملیتی را در یک گروه گذاشته اند و اندونزی میزبان هم سرگروه B شده است. البته برای ما که قهرمانی را می خواهیم، فرقی نمی کند با چه تیمی حریف هستیم، حتی قطری که مدال نقره بازیهای ساحلی جهانی را دارد. به هر حال همه تلاش ما برای دفاع از قهرمانی دوره قبل است.»
اوبا اینکه می داند رقابت با آسیایی ها با تیم جوان ریسک است اما پایش ایستاده:«درست است شاید جوانی بازیکنانم در قهرمانی آسیا  مشکل ساز شود اما بچه های ما هم خیلی بی تجربه نیستند، آنها با دوسال و نیم تمرین در اردو به پختگی رسیده اند . من می دانم کار با جوانان بهایی دارد  اما ریسک آن را قبول می کنم و گردن می گیرم. ما می خواهیم سهمیه قهرمانی جهان را بگیریم و تیم را آرام،آرام برای المپیک 2028 لس آنجلس آماده کنیم تا اولین مدال خوشرنگ تیمی المپیک را برای ایران بگیریم. البته تیم چهارماه بعد هم در بازیهای ساحلی قهرمانی جهان شرکت می کند.»
قشقایی راد البته این روزها دغدغه مصدومیت بازیکنانش را هم دارد:«متأسفانه چهاربازیکن اصلی تیم به خاطر مصدومیت تمرین نمی کنند. پارسا دهقان و علیرضا سعیدی  به خاطر همزمانی بازیهای لیگ هندبال سالنی مصدوم شدند  که نمی توانند همراه تیم باشند و دو بازیکن دیگر هم مصدوم هستند که در تلاش هستیم با ریکاوری و فیزیوتراپی آنها را به قهرمانی آسیا برسانیم.»
جستجو
آرشیو تاریخی