صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و هشت - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و هشت - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

اخبار مجازی اهالی فرهنگ و هنر امروز اختصاص به معرفی بخش سرود جشنواره سی‌و هشتم موسیقی فجر و اجرای کنسرت ماکانبند و دیگر اخبار سینمای جهان و ایران دارد.

موسیقی و سرود
بخش «سرود» یکی از بخش‌های جنبی جشنواره سی و هشتم خواهد بود که بر مبنای آن ۱۰ گروه سرود برای نخستین بار در یک سالن مجزا طی ایام جشنواره روی صحنه خواهند رفت. به نقل از ایلنا، قرار است از میان ۱۰ گروه شرکت‌کننده، بهترین گروه سرود بر اساس آرای مردمی انتخاب و در آیین اختتامیه جشنواره معرفی و تقدیر شود. همچنین در این بخش که همه اجراهای آن به‌طور زنده برگزار می‌شود، هر شب یکی از فعالان عرصه سرود، تقدیر خواهد شد. سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن‌ماه تا سوم اسفندماه ۱۴۰۱ به دبیری بهزاد عبدی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار خواهد شد و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.


زلزله در کنسرت
شامگاه یکشنبه 23 بهمن، سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران در ۲ سانس، پذیرای طرفداران ماکان‌بند بود. به نقل از ایرنا، اتفاق خوبی که در این کنسرت رخ داد، مربوط به سانس اول بود. در این سانس، یک دختر حدوداً ۱۰ساله به همراه مادرش، از خوی به این برنامه آمد و به‌دلیل اصرار برای دیدن ۲ خواننده گروه، به پشت‌‍صحنه رفت. امیر مقاره و رهام هادیان، با دیدن این دختر کوچک تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند. امیر مقاره در سانس دوم کنسرت رو به مخاطبان گفت که هر زمان، اوضاع خوی عادی شود، آنها اولین خوانندگانی خواهند بود که به این شهر رفته و در هر تعداد سانس که نیاز باشد، به‌صورت رایگان برای مردم خوی اجرای برنامه خواهند کرد. این قول، با جیغ ممتد مخاطبان همراه بود.

سینما و قهرمان
منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در حاشیه اکران فیلم «غریب» که شامگاه یکشنبه، ۲۳ بهمن‌ماه در سالن سینمای استقلال خرم‌آباد برگزار شد، فیلم «غریب» را فیلمی بسیار ارزشمند و تأثیرگذار دانست. او با بیان اینکه شهید بروجردی مایه افتخار لرستان است، به ایسنا گفت: فیلم غریب که در جشنواره فیلم فجر در لرستان اکران و با استقبال خوب مردم همراه شد به‌خوبی توانست گوشه‌هایی از زندگی سراسر افتخار شهید بروجردی را به نمایش بگذارد. امیدوارم مردم لرستان و بروجردی‌پرور همچون گذشته به سرداران خود افتخار کنند.

سینمای جهان در خانه
فیلم «فراموشی» با بازی تام کروز در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شد. به گزارش ایلنا، «فراموشی» محصول ۲۰۱۳ است و در آن تام کروز، مورگان فریمن و اولگا کوریلنکو نقش‌آفرینی کرده‌اند. این فیلم داستان دو مأمور است که در آینده‌ای دور، به زمین فرستاده می‌شوند تا منابع باقی‌مانده را شناسایی کنند، اما در طول مأموریت مشکلاتی غیر قابل پیش‌بینی برای آنها پیش می‌آید. اکشن ماجرایی و علمی‌تخیلی «فراموشی» با بودجه‌ای ۱۲۰ میلیون دلاری ساخته شد و در سطح جهان چیزی نزدیک به ۲۸۸ میلیون دلار فروخت. «فراموشی» اولین همکاری جوزف کازینسکی و تام کروز بود. این دو، سال گذشته در فیلم «تاپ گان: ماوریک» برای دومین بار با یکدیگر همکاری کردند و نتیجه، یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ بود.


تلویزیون
برنامه تلویزیونی «خونه خودتونه» با محوریت خانواده از شبکه افق روی آنتن می‌رود. «خونه خودتونه» نام برنامه ترکیبی جدیدی است که شامل چند آیتم در حوزه فرهنگ‌سازی خانواده و در شهرستان‌های مختلف تولید شده است. سیدروح‌الله رحیمی، تهیه‌کننده این برنامه به فارس گفت: مجریان برنامه ما یک زوج هستند که پیشتر هم سابقه اجرا داشته‌اند. این دو مجری فرزند هم دارند که شاید در آینده آنها را نیز وارد برنامه کنیم. یکی از آیتم‌های جذاب ما تحت عناوین «من و مامان» و «من و بابا» است که در آن جای پدر و مادر و کودکان به‌صورت نمایشی تغییر می‌کند تا تجربیات آنها در این تغییر مشاهده شود. این برنامه هر هفته شنبه تا پنجشنبه ساعت 17 و تکرار آن روز بعد ساعت 10 میهمان خانه مخاطبین خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی