صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و دو - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و دو - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۰

رخدادها

1فقری که شرف دارد

حسین ریگی: در هر جای دنیا فیلم بسازم، باز هم رگه‌ای از سیستان و بلوچستان دارد و این برای رؤیاپردازی این بچه‌هاست؛ بچه‌هایی که درگیر فقر، آب و بازماندگی از تحصیل هستند و این مشکلات باید برای استان حل شود. سیستان و بلوچستان امن‌ترین نقطه ایران است، اما سؤال اینجاست ما با تصویر این استان چه کرده‌ایم. وظیفه من به عنوان یک فیلمساز بلوچ این است که درباره این منطقه فیلم درست بسازم و از فقری بگویم که شرف دارد.
 نشست خبری «هوک»

 

2  برخی تولیدات ابرقهرمانانه مخرب است

بهنود نکویی: قهرمان داستان، سفری می‌رود که در ابتدای آن تصور اشتباهی از قهرمان بودن دارد و پس از آن تغییر می‌کند. برداشت قهرمانانه توهمی بود که کاراکتر در طول مسیر از قهرمانانه بودن خودش داشت.  ما می خواستیم این نکته را یادآور شویم که تأثیری که برخی تولیدات ابرقهرمانانه دارند گاهی بسیار مخرب است.
 نشست خبری «بچه زرنگ»

 

 

 3از ایناریتو الهام نگرفته‌ای

پدرام پورامیری: ما از آثار ایناریتو الهام نگرفته‌ایم و اگر شباهتی در قسمتی از داستان وجود دارد، کاملاً تصادفی است و ما از سایر آثار سینمایی برداشتی نداشته‌ایم و تلاش شده تا اثری منحصربفرد در مقابل دیدگان مخاطبین قرار گیرد. فیلم روایت یک عشق است و این عشق تلاش شده با فضای احساسی، اخلاقی و عارفانه از فضای جنون‌آمیز دور باشد و اینگونه نیست که عشق در این فیلم به سمت و سویی غیرمنطقی برود بلکه جنبه‌های انسانی پیدا می‌کند.
 ایلنا

 

 4چرا نمی روید رجال سیاسی شوید؟

رضا محقق:  ۵هزار نفر در سینما کار می کنند شما با تحریمتان این ۵ هزار نفر را تحریم کردید و جای خودتان را با سیاسیون اشتباه گرفتید. کجای دنیا بازیگران این میزان اظهار نظر می‌کنند؟ اگر سیاست را دوست دارید چرا نمی روید رجال سیاسی شوید؟ شما که تحریم‌های ظالمانه امریکا را می بینید چرا علیه آنان پست نمی گذارید؟ می‌ترسید پروازهایتان به خارج از کشور به خطر بیفتد؟ من هر کاری از دستم بربیاید برای سینما انجام می دهم.
 نشست خبری «چرا گریه نمی‌کنی»

 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی