جام را همین حالا به ناپل ببرید

روح شاد مارادونا!

گروه ورزشی/ ناپولی که مدعی اصلی قهرمانی این فصل سری A فوتبال ایتالیا به شمار می‌رود، یکشنبه شب موفق شد در دیداری جذاب و تماشایی ۲-۱ رم را در استادیوم دیگو آرماندو مارادونا ناپل شکست دهد. شاگردان لوچیانو اسپالتی، در این دیدار بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه 17 بود که روی ارسال خویچا کواراتسخلیا از درون محوطه جریمه، ویکتور اوسیمن با یک ضربه سرضرب تماشایی، دروازه رم را باز کرد. این نتیجه تا دقیقه 75 پابرجا ماند و در این بین هر دو تیم و بویژه ناپولی، موقعیت‌های گلزنی خوبی داشتند که نتوانستند از آنها استفاده کنند اما در فاصله 15 دقیقه به پایان بازی، روی ارسال نیکولا زالفسکی و تعلل جووانی دی‌لورنزو، این استفان الشعراوی بود که با یک ضربه هوشمندانه روی تیر دوم، کار را به تساوی کشاند. ناپلی‌ها که نمی‌خواستند در این دیدار خانگی حساس امتیاز از دست بدهند، در دقایق پایانی حملات پرتعدادی روی دروازه جالوروسی داشتند و دقیقه 86 جیووانی سیمئونه مهاجم آرژانتینی ناپولی بار دیگر میزبان را پیش انداخت. او که تنها 10 دقیقه قبل به جای هروینگ لوزانو به میدان رفته بود، با پاس پیوتر زلینسکی پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد و با یک شوت دقیق، توپ را به گوشه بالای دروازه روی پاتریسیو فرستاد تا ناپولی با گل هموطن مارادونا در این دیدار 2-1 به پیروزی برسد و روح دن دیگو فقید با پیروزی تیم رؤیایی دوران بازیگری اش شاد شود. حالا ناپولی با 53 امتیاز، با اقتدار در صدر جدول جای دارد و اینتر با 40 امتیاز، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده ناپولی است و رم هم 37 امتیاز در رتبه ششم جای دارد. حالا می‌توان گفت که جام قهرمانی سری A می‌تواند پیشاپیش به ناپل برود تا مردم این شهر بار دیگر جشن قهرمانی بگیرند.
اسپالتی بعد از این دیدار به خبرنگاران گفت: «اگر ثابت کنید که مصمم به پیروزی هستید، از کادر فنی گرفته تا آخرین نفر روی نیمکت، در این بازی‌ها پیروز می‌شوید. این مسابقات پیچیده است اما کسانی که وارد زمین شدند، ثابت کردند که از روی نیمکت در بازی بودند. این یک ویژگی اساسی برای تیم ماست. ما امشب مثل همیشه نبودیم. به اندازه معمول جسارت و کیفیت زیادی در حرکت دادن توپ نداشتیم. بنابراین این به رم در پرس از جلو کمک کرد. همچنین فضای مناسبی برای اوسیمن ایجاد نکردیم اما او به هر حال این فضاها را پیدا کرد. اوسیمن یک بسته کامل از همه ویژگی‌های لازم را دارد.»
ژوزه مورینیو هم به تمجید و انتقاد از مهاجم آماده ناپولی پرداخت. سرمربی رم عنوان کرد: «اوسیمن در سطح دروگبا است. با این تفاوت که دایو می‌زند. دروگبا دایو نمی‌زد. اگر او تغییر کند، خیلی خوب می‌شود. در این صورت، اگر در باشگاه ثروتمندی بودم، اوسیمن را می‌خریدم. احتمالاً یک روز او به انگلستان خواهد رفت بنابراین باید تغییر کند. در ایتالیا به این سبک و این رفتار عادت کرده‌اند اما در انگلستان با او برخورد سختی می‌کنند. به خودش هم گفتم گل فوق‌العاده‌ای زدی اما باید دایو زدن را متوقف کنی. گل او شگفت‌انگیز بود. دقیقاً مثل گلی که در بازی رفت زد. بنابراین اوسیمن واقعاً بازیکن شگفت‌انگیزی است و فقط باید دایو زدن را از بازی خود حذف کند. گل امشب اوسیمن به حدی فوق‌العاده بود که از روی نیمکت برای او دست زدم.»
جستجو
آرشیو تاریخی