علی‌حسینی از تیم‌ملی وزنه‌برداری رفت

توکلی و باقری گزینه‌های سرمربیگری

سعید علی‌حسینی سرمربی تیم‌ملی وزنه‌برداری ایران در حرکتی رو به جلو از سمت خود استعفا داد. او که خرداد‌ماه گذشته و در روزهای پایانی ریاست علی مرادی در فدراسیون وزنه‌برداری در حکمی به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی جانشین محمدحسین برخواه شد، در اقدامی پیشگیرانه پیش از تشکیل کمیته فنی فدراسیون درخواست استعفای خود را تقدیم کرد.
او  چند روز پس از انتصابش به‌عنوان سرمربی، با ابطال انتخابات ریاست فدراسیون سال ۱۳۹۸ توسط دیوان عدالت اداری و کنار گذاشتن علی مرادی از پست ریاست و سپردن سرپرستی  به سجاد انوشیروانی، در سمت خود ابقا شد. وجود بندهایی در قرارداد سه ساله علی‌حسینی که در تاریخ فدراسیون وزنه‌برداری کم‌نظیر بود و عدم اجرای آنها فدراسیون وزنه‌برداری را متضرر می کرد، وی را در سمت سرمربیگری ابقا کرد.
علی‌حسینی در مدت حضورش در کادر فنی سه رویداد خارجی بازی‌های کشورهای اسلامی، آسیایی بحرین  و جهانی کلمبیا- انتخابی بازی‌های المپیک پاریس را تجربه کرد و عملکرد نه‌چندان مطلوب تیم‌ملی در این سه رویداد بویژه رقابت‌های جهانی کلمبیا -که تیم کشورمان با ترکیب کیفی و با هفت ملی‌پوش  و مدعیان کسب مدال در اوزان مختلف  بویژه در  یک ضرب حضور داشت-  دلایلی بود که پیش‌بینی می‌شود کمیته فنی حکم عزل علی‌حسینی را پس از بازگشت تیم ایران از بوگوتا صادر کند که  تشکیل این کمیته به پس از برگزاری انتخابات و تعیین رئیس جدید در اسفند‌ماه موکول شد.
علاوه بر نتایج نه‌چندان مطلوب تیم‌ملی، نداشتن تجربه کافی در عرصه مربیگری ،‌ اشتباهات فاحش در انتخاب وزنه برای ملی‌پوشان ، نداشتن هماهنگی با دستیاران بخصوص محمدرضا براری و نداشتن رفتار مناسب با ملی‌پوشان که موجب خروج تعدادی از وزنه‌برداران اردونشین شد، از مواردی است که اعضای کمیته فنی  برای کنار گذاشتن علی‌حسینی به آنها اشاره می‌کردند.
حال گفته می شود  کمیته فنی در روزهای آتی تشکیل جلسه خواهد داد و نظر خود را در خصوص استعفای علی‌حسینی اعلام خواهد کرد. شنیده‌ها نیز حکایت از گزینه‌هایی برای هدایت تیم‌ملی همچون کوروش باقری و حسین توکلی می‌دهد!
جستجو
آرشیو تاریخی