صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۴

دورنــما

لیبراسیون (فرانسه)
بعد از تظاهرات بزرگ مردمی که روز پنجشنبه 200 شهر فرانسه را در بر گرفت، اتحادیه‌های احزاب مخالف دولت مکرون مصمم شدند تا با سرعت بیشتری روبه جلو حرکت کنند. آنها برای تظاهرات دیگری فراخوان داده‌اند و تلاش می‌کنند با قدرت مردم که روز پنجشنبه شاهد نمونه‌ای از آن بودیم، خواسته خود برای متوقف کردن اصلاحات بازنشستگی را عملی کنند.

 

ستردی استار (کانادا)
جنبشی که کامیونداران کانادایی زمستان گذشته راه انداختند و تظاهرات فراموش نشدنی اتاوا را کلید زدند، سرکوب شد و اکنون نام و نشانی از آن دیده نمی‌شود. اما این به معنای خاموش شدن شعله این اعتراض‌ها نیست و برخی از رهبران آن در حال تدارک مبارزه‌ای جدید هستند و می‌گویند می‌خواهند شکوه اعتراض‌های آن زمان را که جهان را متوجه خود کرد، تکرار کنند.

 

 


ژاپن تایمز (ژاپن)
تورم در ژاپن برای اولین بار از سال 1981 به این سو یعنی در 42 سال اخیر به بیش از 4 درصد رسید. این حاکی از آن است که تغییرات در سیاست‌های پولی و مالی این کشور باعث ایجاد چنین وضعیتی شده است. این در حالی است که مردم نسبت به سال گذشته مجبور به تحمل افزایش 20 درصدی بهای برق و گاز هستند و احتمال می رود، افزایش بهای این دو کالا به میزانی بیشتر هم برسد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی