صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

اخبـــــار

شهرداری لیست ساختمان‌های ناایمن را منتشر نکرد؛ به مراجع قضایی داد
گروه اجتماعی/ با اینکه روز جمعه عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از اعلام اسامی ۱۲۹ ساختمان پرخطر شهر تهران به پایتخت‌نشینان در روز شنبه خبر داد، اما شهردار تهران روز گذشته اعلام کرد، شهرداری مسئول اعلام این لیست به شهروندان نیست.
ناصر امانی در ششمین سالگرد حادثه پلاسکو اعلام کرد: از زمان آخرین مهلتی که سازمان آتش‌نشانی اعلام کرده، مدت‌ها گذشته است و ما باید سریع به مردم اطلاع‌رسانی و با نصب تابلویی اعلام کنیم، این مجموعه اصول ایمنی را رعایت نکرده است تا مردم با اطلاع وارد این ساختمان‌ها شوند. این کار باید انجام شود تا ما شاهد از دست دادن عزیزان آتش‌نشان نباشیم. اما روز گذشته شهردار تهران اعلام کرد، ما مسئول انتشار لیست اسامی ساختمان‌های ناایمن نیستیم بلکه آن را در اختیار مراجع قانونی قرار می‌دهیم.
علیرضا زاکانی ظهر دیروز با حضور در جمع خبرنگاران در مورد دلیل عدم انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن گفت: وقتی صحبت از ساختمان ناایمن می‌کنیم مؤلفه‌های مختلفی دارد و تا الان هیچ وقت با یک نگاه جامع درباره وضعیت ساختمان‌های تهران برداشت نشده است و تنها ناایمن بودن ساختمان‌ها از نظر آتش‌نشانی پردازش شده و به ۱۲۹ ساختمان ناایمن رسیدند که به متولیان این ساختمان‌ها اعلام شده است ساختمان‌هایشان را از نظر استانداردهای آتش‌نشانی ایمن کنند. وی با بیان اینکه ما مسئول انتشار اسامی ساختمان‌ها نیستیم، بلکه اسامی ساختمان‌های ناایمن را به مراجع قضایی تحویل می‌دهیم، گفت: ما در موضوع ایمنی با کسی تعارف نداریم و از پایش ساختمان‌های بلند کار را شروع کردیم و در مقوله ایمنی جدی هستیم و از من مسئول اقدام بخواهید نه اینکه لیست را منتشر کنم.

ژاپن پیشتاز مرگ‌های کووید 19 در پیک جدید
شهرهای قرمز کرونایی در کشور صفر است
بر اساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی «ورلداُمتر»، طی شبانه‌روز منتهی به روز گذشته، کرونا در جهان جان ۱۶۵۳ نفر را گرفته است، همچنین ۲۲۷ هزار و ۹۵۲ ابتلای جدید جهانی نیز به ثبت رسیده است. آمارها در عین حال نشان می‌دهد که ژاپن با ثبت ۴۲۵ فوتی طی شبانه‌روز گذشته بیشترین شمار مرگ‌های کووید را در جهان داشته است. امریکا همچنین با بیش از ۱۰۳ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی مانند هفته‌های گذشته صفر بوده و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی و زرد نیز کاهشی بوده است. در ایران اما بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، بر اساس آخرین به روزرسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز همانند هفته‌های گذشته صفر بوده و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۲ به ۶ شهر کاهش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۴۳ به ۱۲۲ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۲۹۳ به ۳۲۰ شهر افزایش یافت. در شبانه‌روز منتهی به روز گذشته ۱۰۶ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و ۴۸ نفر از آنها بستری شدند. ۲ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و ۲۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.‌ مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۶۸۷ دوز رسید.

شهردار تهران اعلام کرد
پرداخت قدرالسهم اتوبوس های نو توسط شهرداری
شهردار تهران برنامه‌های حمل و نقل پاک شهرداری را تشریح کرد.
علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران، گفت: سیاست کلی در شهر تهران این است که در راستای کاهش آلودگی هوا به سمت توسعه حمل و نقل عمومی پیش برویم. چرا که در حال حاضر تنها ۳۴ درصد از سفرهای درون شهری تهران با حمل و نقل عمومی انجام می‌شود و ۶۶ درصد با خودروی شخصی پوشش داده می‌شود که در نظر داریم در برنامه چهارم توسعه این آمارها را برعکس کنیم.
وی با بیان اینکه توسعه مترو به عنوان یک برنامه میان مدت در دستور کار قرار دارد که بر این اساس تکمیل هفت خط و ساخت و اتمام چهار خط مترو در دستور کار شهرداری است، اظهار کرد: همچنین در نظر داریم ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران اضافه کنیم. یعنی سه برابر وضعیت موجود باید اتوبوس وارد کنیم.
شهردار تهران با بیان اینکه ۶۰۰۰ ون در تهران داریم که ۲۰۰۰ دستگاه آن فعال بوده اما ۱۰۰ درصد فرسوده هستند، گفت: هدفگذاری ما ورود ۲۵ هزار دستگاه ون و نوسازی ۵۰ هزار تاکسی است.
وی در خصوص سرانجام ۶۳۰ ون که وارد ناوگان شد، افزود: هنوز منتظر دستورالعمل وزارت کشور هستیم اما نه تنها پول ۶۳۰ دستگاه ون بلکه قدرالسهم خودمان برای خرید ۶۴۰ اتوبوس را پرداخت کرده‌ایم. وی افزود: در گام اول نوسازی و گاز سوز کردن خودروها و بعد از آن برقی شدن را در دستور کار قرار دادیم.

جستجو
آرشیو تاریخی