فضای مجازی

انتشار خبری درباره تغییر رنگ مجسمه میدان حر، پیوستن مورگان فریمن به جمع بازیگران یک سریال و تمدید اجرای نمایش «جان‌فدا» عنوان بخشی از مطالبی هستند که در مجازی امروز می‌خوانید.

فریمن در یک سریال
مورگان فریمن به مجموعه بازیگران سریال درام «شیر ماده» ملحق شد. «شیر ماده» بر مبنای یک برنامه واقعی از عملیات سازمان سیا ساخته می‌شود و طبق آنچه در معرفی رسمی سریال آمده داستان آن درباره یک تفنگدار دریایی جوان خشن اما پرشور است که به تیم شیرهای ماده ملحق می‌شود تا یک سازمان تروریستی را از درون متلاشی کنند. زویی سالدانا، جیل واگنر، دیو آنابل، جیمز جوردن و جونا وارتون دیگر بازیگران سریال هستند. پیشتر نیز اعلام شده بود نیکول کیدمن هم تهیه‌کننده اجرایی و هم از بازیگران سریال خواهد بود.فریمن در این سریال در نقش «ادوین مولیتز» وزیر امور خارجه امریکا بازی می‌کند. البته این نخستین‌بار نیست که این بازیگر در نقش یکی از اعضای بلندپایه دولت ظاهر می‌شود، پیشتر در فیلم «تأثیر عمیق» در نقش رئیس‌جمهور امریکا بازی کرده و در «المپوس سقوط کرده» هم نقش وی رئیس مجلس بود. فریمن به‌عنوان یکی از نمادین‌ترین بازیگران نسل خود شناخته می‌شود و ۵ نامزدی اسکار و گلدن گلوب برای «مهارت شهرنشینی»، «رانندگی خانم دیزی»، «رستگاری در شائوشنگ»، «عزیز میلیون دلاری» و «شکست‌ناپذیر» در کارنامه دارد که در نهایت برای «عزیز میلیون دلاری» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را برده و یک گلدن گلوب هم برای «رانندگی خانم دیزی» دریافت کرده است. او همچنین ۳ جایزه امی در کارنامه دارد.
تمدید اجرای «جان‌ فدا»
نمایش میدانی «جان‌ فدا» تمدید شده و تا ۲۸ دی در بوستان ولایت تهران روی صحنه می‌رود. این نمایش که کار خود را از ۸ دی شروع کرد، سیری در زندگانی پر برکت مرد خستگی‌ناپذیر میدان‌های جهاد، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و هر شب ۲ هزار نفر به تماشای آن می‌نشینند.«جان فدا» به تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی و کارگردانی حسن بزرا، محصول مکتب «حاج قاسم» و سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که توسط مؤسسه هنری رسانه‌ای سیمای ققنوس اجرا می‌شود.علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه و رزرو بلیت رایگان، به سامانه NAMATICKET.IR مراجعه کنند.سایر عوامل این نمایش عبارتند از مجری طرح: امیر حسین طهرانی، مدیر تولید: داوود طامهری، طراح نور: عباس رحمانی‌پور، طراح صحنه و دکور: مرتضی پورحیدری، طراح صدا: عرفان حسن‌زاده، مجری دکور: امید دهقان، مجری صحنه: کاظم غیاثوند، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: یاسر یارمحمدی و مدیر تدارکات: تورج سلیمانی.
کتابی تازه
کتاب «سفیر سردار»، خاطرات پایگاه‌های بسیج در طرح ملی شهید سلیمانی(مقابله با کرونا) به قلم جمعی از نویسندگان و توسط انتشارات «راه یار» و با مشارکت دانشگاه امام حسین(ع) چاپ و روانه بازار نشر شد. نهاد بسیج مستضعفین از ابتدای انقلاب اسلامی شکل گرفت و بعد هم در بحران‌های حاد کشور بیشتر به چشم آمد. جنگ که آغاز شد و کار بالا گرفت بسیج، نیروهای داوطلب مردمی‌اش را روانه جبهه‌ها کرد. در ابتدای دهه 70، برای حفظ سلامتی مردم در واکسیناسیون عمومی فلج اطفال ورود کرد. در دهه 80 بار خدمت‌رسانی به مناطق محروم را در قالب حرکت‌های جهادی سازماندهی کرد. این بار در بحران پایانی دهه 90 و در آستانه ورود به قرن جدید، باز هم این نیروی بسیجی بود که برای دفاع از سلامت مردم وارد میدان شد. تحقیق کتاب «سفیر سردار» را مرضیه هاشمی برعهده داشته و فریده الیاسی فرد و لطیفه نجاتی هم تألیف آن را انجام داده‌اند.
پخش سریال کرونایی
سریال «ابر می‌بارد» با موضوع تلاش پزشکان، پرستاران و کادر درمان در مهار کرونا، از دیروز(شنبه ۲۴ دی ماه) در جدول پخش برنامه‌های شبکه دو سیما قرار گرفت. در این سریال، زندگی و ایثارگری پرستاران بویژه شهدای سلامت و گروه‌های جهادی در دوران اوج کرونا به تصویر کشیده شده است. فاطمه گودرزی، سیدجواد هاشمی، سیما خضرآبادی، مجید پتکی، سلمان فرخنده و فرهاد بشارتی در این سریال نقش آفرینی می‌کنند. قصه این سریال براساس نوشته مهدی به‌پور به نخستین روزهای تلخ شیوع ویروس کرونا و زحمات و مشکلات کادر درمان برای کمک به بیماران و مهار بیماری می‌پردازد.این سریال به کارگردانی رضا معینی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و به سفارش سیمای استان‌ها، در ۱۸ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در صدا و سیمای مرکز گیلان ساخته شده و شنبه تا چهارشنبه هر هفته حوالی ساعت ۲۱:۱۵ از شبکه دو پخش می‌شود. بازپخش این سریال ساعت ۱:۳۰ بامداد، ۱۰:۰۰ و ۱۶:۱۵ خواهد بود.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی