صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱

دستور ضربتی رئیس‌جمهور برای کمک به سیلزدگان

بازگشایی راه های فرعی و روستایی جنوب استان

زاهدان- در پی دستور رئیس جمهور و حضور میدانی وزیر کشور در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان ، عملیات امداد رسانی به سیلزدگان و ترمیم و بازگشایی مسیرهای ارتباطی بویژه مسیرهای روستایی و فرعی که بیشترین خسارتها را دیده اند سرعت گرفت. روز گذشته مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان از بازگشایی ۴۷ مسیر روستایی و ۱۵ مسیر اصلی و فرعی در جنوب این استان خبر داد. مجید محبی با بیان اینکه بیشترین بارندگی با ۲۷۰ میلی‌متر در زرآباد سیستان و بلوچستان گزارش شد، افزود: در حال حاضر سه هزار نیروی امدادی، خدماتی و انتظامی در قالب ۷۰۶ تیم عملیاتی به همراه ۷۴۵ دستگاه ماشین‌آلات در حال کمک‌رسانی در مناطق درگیر سیلاب استان هستند. وی ادامه داد: از مجموع ۳۲۹ راه روستایی مسدود ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات‌رسان تاکنون ۴۷ مسیر بازگشایی شده است.

سه دستور ضربتی رئیس‌جمهور برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
همچنین عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی گفت: دستور ضربتی و پیگیری‌های مداوم رئیس‌جمهور و حضور میدانی وزیر کشور در منطقه سبب کاهش مشکلات سیل در استان سیستان و بلوچستان در حوزه‌های آب، برق و راه‌های مواصلاتی شده است.
 به گزارش ایرنا اسماعیل حسین‌زهی درباره اقدامات اخیر دولت برای مهار سیل در استان سیستان و بلوچستان و خدمات‌رسانی به مردم اظهار داشت: بارش‌های سیل‌آسای اخیر در این استان به تأسیسات آب ۲۸۹ روستا و ۶ شهر استان آسیب وارد کرد. وی ادامه داد: بارندگی‌های شدید در جنوب استان و بالا آمدن سطح آب مشکلاتی را برای مردم جنوب ایجاد کرد به نحوی که برق ۳۰۰ روستا قطع شد و راه‌های حدود بیش از ۳۰۰ روستا نیز آسیب دید. نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستورات رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات مناطق سیلزده افزود: معاون اول رئیس‌جمهور نیز پیگیر حل مسائل ایجاد شده به دلیل وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان است و وزیر کشور نیز همراه با سایر ارگان‌ها و نهادهای مرتبط، در منطقه حاضر شد تا بهسازی راه‌های ارتباطی با سرعت بیشتری انجام شود. حسین زهی با اشاره به اینکه اکنون ارتباط محور چابهار به نیکشهر برقرار شده و بهسازی محور چابهار - کنارک و زرآباد هم در حال انجام است، گفت: براساس اقدامات انجام شده، برق اکثر روستاها وصل و مشکلات فیبر نوری آنها برطرف شده است.وی تصریح کرد: بیشترین خسارت به زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان از قبیل راه‌های جاده‌ای و مواصلاتی وارد شده و در این بخش وزارت راه وشهرسازی اقدامات لازم را انجام داده است.

کم‌کاری دولت های قبل در مدیریت بحران طبیعی
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کم کاری‌های دولت‌های قبل بحران‌های طبیعی را در استان سیستان و بلوچستان افزایش داده است، گفت: ایجاد پل، جاده و راه‌های فرعی و اصلی باید در دولت‌های قبل انجام می‌شد تا در شرایط بارندگی سخت، مانع آسیب به راه‌های ارتباطی، روستایی و زیرساخت‌های استان شود. چرا که جاده‌ها و راه‌های اصلی و فرعی استان هم سطح زمین هستند و در زمان افزایش بارندگی تخریب می‌شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی