صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

دستیار هوش مصنوعی موبایل از راه رسید

یک شرکت چینی دستیار هوش مصنوعی به نام «الا» ابداع کرده که قابلیت‌های متعدد هوش مصنوعی مولد را برای موبایل‌ها فراهم می‌کند.
به گزارش مهر، تاکنون شرکت‌های فناوری بزرگ دستیارهای هوش مصنوعی مانند سیری، الکسا و گوگل اسیستنت را به بازار معرفی کرده‌اند. اکنون شرکت چینی تکنو نیز دستیار هوش مصنوعی «الا» را معرفی کرده که فقط برای تنظیم زنگ ساعت یا پخش موسیقی نیست.
این دستیار صوتی کاملاً شخصی با هدف تبدیل شدن به محلی برای فروش و خلق محتوا ابداع شده است. هرچند برخی از ویژگی‌های آن مشابه دیگر ابزارهای هوش مصنوعی موجود هستند اما این یک راه‌حل ایده‌آل برای مشکلات بسیاری از کاربران موبایل است.
این ابزار می‌تواند عکس بسازد، کلمات را به عکس تبدیل کند و وجهه‌ای خلاقانه به پروژه‌های فرد بیفزاید. دستیار هوشمند می‌تواند به‌عنوان مترجم عمل کند. در کنار این موارد ابزار مذکور به فرد اجازه می‌دهد افراد غریبه را از عکس‌های خود حذف و استیکرهای شخصی‌سازی شده بسازد. همچنین هوش مصنوعی الا قادر است جست‌و‌جوی عکس را با کمک توصیفاتی ساده ممکن کند و در زمان فرد صرفه‌جویی و همچنین وی را از دردسر اسکرول بی‌پایان عکس‌ها خلاص می‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی