شمارش معکوس برای همایش ملی ایرانیان پای صندوق‌های انتخاباتی

گرمای انتخاباتی در سرمای زمستانی

هرچه به زمان پایان مهلت قانونی نامزدهای انتخاباتی برای تبلیغات نزدیک‌تر می‌شویم، حال‌وهوای انتخابات در شهرها و روستاهای سراسر کشور شور و گرمای بیشتری می‌گیرد. فرصت زیادی به برگزاری دوازدهمین همایش میلیونی ایرانیان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نمانده و جمعه 11 اسفندماه موعد این همایش ملی است. رأی‌اولی‌ها مانند همه ادوار انتخاباتی، مورد توجه کاندیداها قرار دارند و آنها امیدوارند با برگزاری برنامه‌های ویژه رأی این گروه گسترده و تعیین‌کننده را به خود جلب کنند.

 هرچه به زمان پایان مهلت قانونی نامزدهای انتخاباتی برای تبلیغات نزدیک‌تر می‌شویم، حال‌وهوای انتخابات در شهرها و روستاهای سراسر کشور شور و گرمای بیشتری می‌گیرد. فرصت زیادی به برگزاری دوازدهمین همایش میلیونی ایرانیان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نمانده و جمعه 11 اسفندماه موعد این همایش ملی است. رأی‌اولی‌ها مانند همه ادوار انتخاباتی، مورد توجه کاندیداها قرار دارند و آنها امیدوارند با برگزاری برنامه‌های ویژه رأی این گروه گسترده و تعیین‌کننده را به خود جلب کنند. مانند همه دوره‌ها، تنور انتخابات در حوزه‌هایی که متشکل از دو یا سه شهرستان با یک کاندیدای مشترک است گرم‌تر از حوزه‌های انتخابیه واحد است. دراین حوزها مردم هر شهرستان در تلاشند تا کاندیدای خود را صدرنشین آرای حوزه انتخابیه کنند. البته به دلیل رقابت تنگاتنگ کاندیداها در این حوزه‌ها، معمولاً انتخابات در این حوزه‌ها به دور دوم کشیده می‌شود.
 چند سالی است که ظرفیت فضای مجازی با تشکیل گروه و کانال‌های انتخاباتی به مدد انتخابات آمده است و هرچند برخی افراد ناشناس با کاربری‌های غیرواقعی به تخریب نامزدهای رقیب می‌پردازند اما در مجموع حال‌وهوای بسیار هیجانی و وصف نشدنی در میان لایه‌های مختلف مردم شکل گرفته است و افرادی که فرصت حضور در ستادها را ندارند می‌توانند با گشت‌و‌گذاری کوتاه میان این فضا و رؤیت کلیپ و صداهای بارگذاری شده از سخنرانی نامزدها تصمیم نهایی خود را برای انتخاب بگیرند.
 صف‌آرایی حامیان نامزدها مقابل ستادهای انتخاباتی امسال در نوع خود کم نظیر است و از همه گروه‌های سنی و جنسی از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان پرچم و بنر به دست تجمع می‌نمایند و با تشکیل صف‌های بلند چندصد متری کم‌نظیر و حرکت در خیابان‌ها و میادین، سعی می‌کنند نظر سایر مردم را برای رأی دادن به نامزد محبوب خود جلب نمایند.
 علاوه بر این نامزدهای مطرح هر شهرستان سعی می‌کنند در ایام باقیمانده از تبلیغات با جمع کردن حامیان، راه‌اندازی کاروان‌های خودرویی، حضور در شهرستان دیگر و برگزاری تجمعات بزرگ و سخنرانی در جمع مردم، آرای شهرستان مقابل را نیز به سبد خود سرریز کنند.

عشایر، میدان‌دار صحنه
انتخابات فارس
تکاپوی فعالین سیاسی و احزاب استان فارس به اوج خود رسیده و هرروز لیست تازه‌ای از دل این احزاب بیرون می‌آید و در تازه‌ترین آن شبکه مردمی سامان در فارس اعلام حضور کرد و جبهه پایداری انقلاب اسلامی، ائتلاف یاران ایل و ائتلاف نخبگان ایران در این استان لیست خود را برای رقابت وارد میدان کردند.
شور و هیجان فعالان سیاسی و اجتماعی استان فارس از طیف و جناح‌های مختلف یا مستقل در آستانه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ و رقم خوردن حماسه حضوری دیگر بالا گرفته و در ایام قانونی تبلیغات کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هر روز لیست تازه‌ای از گروه‌های مختلف بیرون می‌آید.
دبیر ائتلاف فراگیر جامعه اقوام و عشایر (یاران ایل) فارس اعلام کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در جهت مشارکت حداکثری و کمک به انتخاب اصلح و شکل‌گیری مجلسی قوی و کارآمد، ائتلاف فراگیر فعالین اقوام و عشایر استان فارس شکل گرفت.
 مهران نامداری به ایرنا گفت:حضور اقوام و عشایر قشقایی، لُر، عرب خمسه، ایلات کوهمره و طوایف مستقل در استان فارس که از نظر جمعیت، پراکندگی، تنوع قومی و اثرگذاری یک قطب بزرگ در کشور هستند، همواره از ظرفیت‌های استان بوده که مغفول مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
 
دعوت علمای اهل سنت گلستان برای حضور حداکثری
علمای اهل سنت استان گلستان با تأکید بر حضور حداکثری در انتخابات، تصریح کردند: حضور در انتخابات غیرت دینی و ملی ایرانیان را نشان می‌دهد. آخوند خوجملی امام جمعه نگین‌شهر با تأکید بر حضور در انتخابات، گفت: حضور در انتخابات حقی است که از طرف نظام و انقلاب برای مردم گذاشته شده است.
وی افزود: حضور در انتخابات یعنی حق تعیین سرنوشت و حقی است که از طرف نظام و انقلاب برای مردم گذاشته شده است و باید قدردان آن باشیم.آخوند حقیقی امام جمعه شهر کرند نیز گفت: وظیفه داریم پرشورتر از گذشته در انتخابات شرکت کنیم.
 وی با تأکید براینکه، وظیفه داریم پرشورتر از گذشته در انتخابات شرکت کنیم، بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم دستور داده است تا از‌الله متعال، رسول خدا و اولی الامر خود اطاعت کنید و ما امروز وظیفه داریم از اولی الامر خود یعنی مقام معظم رهبری اطاعت کرده و در انتخابات شرکت کنیم.
 آخوند طویقلی گل‌چشمه مدیر حوزه علمیه اهل سنت مکتب الزهرا(س) آزادشهر هم گفت: هر رأی ما تیر محکمی بر زبان و قلب و سر دشمنان جمهوری اسلامی ایران است.
 آخوند طویقلی گل‌چشمه گفت: شرکت و مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی هر فرد ایرانی است. بنا بر منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری، مشارکت، رقابت، سلامت و پیروزی از راهبردهای انتخابات است.
 
تنور داغ تبلیغات انتخاباتی
در سیستان و بلوچستان
بازار گرم تبلیغات انتخاباتی در
۶ حوزه انتخابیه سیستان و بلوچستان گرم‌تر شده و باید دید کدام کاندیداها هشت کرسی این استان را در ساختمان بهارستان از آن خود خواهند کرد.
با وجود ۲۵۳ نامزد برای تصاحب هشت کرسی مجلس شورای اسلامی و سه کاندیدا برای مجلس خبرگان رهبری، شور و شوق انتخاباتی خاصی بر سیستان و بلوچستان حاکم است و هریک از هواداران کاندیداها با توزیع بروشورها و نصب بنرهای نامزد مورد نظر خود بر
سر در مغازه‌ها یا بر خودروها شور و حضور گرم را دوچندان کرده‏اند. تبلیغات انتخاباتی چهره کلی شهر و حتی حال و هوای کوچه و خیابان‌های شهر را عوض کرده است و جمع زیادی از مردم بویژه جوانان برای حمایت از کاندیداهای مورد نظر خود در ستادها گرد هم می‌آیند.
هواداران کاندیداها آخرین برنامه‌های خود را برای معرفی بیشتر نامزدهای مورد نظر اعلام می‌کنند تا به حضور حداکثری مردم در انتخابات کمک شود. توزیع انواع بروشور، کاتالوگ و کارت ویزیت معرفی نامزدها در کوچه‌ها، خیابان‌ها، منازل و ایجاد گروه‌ و کانال‌های مختلف از طریق اپلیکیشن‌های مختلف دیگر موضوعی است که در شهرها و حتی روستاهای سیستان و بلوچستان مشهود است.

جستجو
آرشیو تاریخی