رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد

آماده‌باش اورژانس برای حوادث سه شنبه پایان سال

رئیس سازمان اورژانس کشور از آغاز طرح امداد نوروزی از ۲۴ اسفند سال جاری تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری سازمان‌های ذیربط، ۲۰ درصد از حوادث ترافیکی را کاهش دهیم.
به گزارش ایرنا، جعفر میعادفر در نشست رؤسای مراکز پیش بیمارستانی اورژانس گفت: در طرح امداد نوروزی 26 هزار نیروی اورژانس  در حال آماده‌باش هستند و یکهزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس در سراسر کشور به مسافران نوروزی خدمات می‌دهند.
میعادفر اظهار داشت: در نوروز ۱۴۰۲، ماه رمضان را در پیش داریم و پیش‌بینی می‌شود از ۲۴ اسفند سال‌جاری تا چهارم فروردین ۱۴۰۲ حجم زیادی از مسافرت‌ها را داشته باشیم، به همین دلیل امداد نوروزی و نظارت بیشتر برای کاهش حوادث ترافیکی از هفته پایانی اسفند آغاز می‌شود.
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: حجم مسافرت در ۲ بخش از ۲۴ اسفند سال جاری تا چهارم فروردین و از چهارم تا ۱۳ فروردین پیش‌بینی شده است و ممکن است ترددها ۱۰ درصد در مقیاسه با نوروز ۱۴۰۱ افزایش یابد.
میعادفر ادامه داد: در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها حوادث بیشتری رخ می‌دهد، به همین دلیل ایستگاه سلامت با همکاری پلیس و هلال احمر در این ورودی‌ها مستقر می‌شود.
وی اضافه کرد: امسال امداد نوروزی بسیار جدی است و باید با نظارت بیشتر ۲۰ درصد از حوادث ترافیکی را کاهش دهیم.
 یک فوتی و هشت مجروح در آستانه سه شنبه پایان سال
رئیس سازمان اورژانس کشور تأکید کرد: به سه شنبه آخر سال نزدیک می‌شویم و با توجه به اینکه قاچاقچیان در حال توزیع حجم زیادی از مواد محترقه هستند، اورژانس در حالت آماده‌باش است و مراقبت‌ها باید تشدید شود.
میعادفر گفت: تاکنون یک فوتی و هشت قطع عضو ناشی از حوادث مرتبط با سه شنبه پایان سال داشتیم بنابراین مراقبت‌ها باید بیشتر شود.
وی به موضوع بودجه اورژانس اشاره کرد و گفت: هفت هزار میلیارد تومان بودجه اورژانس برای سال آینده پیش‌بینی شده است و باید اعتباری بگیریم تا بتوانیم هزینه‌های جانبی و حقوق همکاران را پرداخت کنیم.
جستجو
آرشیو تاریخی