شهرهای مکمل و جایگزین برای تعطیلات نوروز اعلام شد

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر شهرهای مکمل و جایگزین برای سفرهای نوروز ۱۴۰۲ را در استان‌های مختلف اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، سیدمصطفی فاطمی دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر درباره شهرهای مکمل و جایگزین برای نوروز گفت: نیمه جنوبی کشور جزو شهرهای گردشگرپذیر در نوروز است به همین منظور تعدادی شهر مکمل و جایگزین مشخص شد. در اصفهان، شاهین‌شهر و خمینی‌شهر و در بوشهر، عسلویه، دلوار و دشتستان به عنوان شهرهای مکمل انتخاب شده‌اند. عسلویه با وجود جاذبه‌های بسیار در کنار دریا، امکان اسکان و اقامت مسافران را فراهم آورده و مردم می‌توانند در این مناطق هتل رزرو کنند.
 توصیه ما به مردم این است که در سفر به خوزستان به دزفول، شوشتر، شوش، آبادان، خرمشهر و مسجد سلیمان بروند.
فاطمی متذکر شد: پیشنهاد می‌شود مردم در سفر به تهران به دماوند، فیروزکوه و ری و در سفر به استان البرز به طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد بروند. در سیستان و بلوچستان، کنارک، دشت‌یاری (بیز و نوبندان)، زرآباد (روستای تنگ، درک)، در استان فارس، شهرهای کازرون، داراب، اقلید، مرودشت، در استان خراسان رضوی، نیشابور، سبزوار، قوچان، گناباد و تربت حیدریه ازشهرهای مکمل هستند.
به گفته مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، در استان کرمان، شهر جیرفت و راین، در مازندران شهرهای ساری، کیاسر، بهشهر، گلوگاه، نکا، در هرمزگان، میناب، سیریک و بستک، در یزد، مهریز، بافق، اردکان میبد شهرهای مکمل هستند.
 همچنین استان‌هایی هستند که مردم می‌توانند از ظرفیت‌هایشان استفاده کنند؛ مثل استان گلستان که این قابلیت را دارد که مکمل سفر استان‌های مازندران و گیلان باشد و استان خراسان شمالی.
ظرفیت اسکان استان هرمزگان به ۹۰ درصد رسیده است
مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گفت: استان هرمزگان، بوشهر، چابهار و مناطق آزاد ضریب اشغال ۱۰۰ را دارند. البته منطقه آزاد کیش مشکل پرواز دارد و اگر این مشکل مرتفع شود خیلی بهتر می‌تواند اسکان مسافران را داشته باشد. ظرفیت در هرمزگان نیز به ۹۰ درصد رسیده است.
فاطمی افزود: خوشبختانه سازمان بنادر و کشتی‌رانی همکاری‌های خوبی در تأمین لندی‌گراف و خدمات دریایی برای قشم ایجاد کرد. مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، درباره توسعه گردشگری دریایی گفت: در استان بوشهر گشت‌های دریایی به صورت مکرر فعالیت دارند و کمیته ویژه‌ای در ستاد هماهنگی خدمات سفر تحت عنوان کمیته دریایی و اسکله صیادی تشکیل شده است و با همکاری خیلی خوبی که مجموعه شیلات داشت اسکله‌های صیادی را در اختیارمان قرار دادند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی