پلتفرم های غیر مجاز حق فروش دارو ندارند

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به فعالیت غیرمجاز برخی پلتفرم‌های اینترنتی در حوزه فروش دارو، گفت: سازمان غذا و دارو برای پلتفرم‌های غیرمجاز فروش دارو در فضای مجازی اعلام جرم و تأکید کرده که این اقدام غیرقانونی است. حتی یک‌بار محکوم و جریمه شدند ولی این اقدام بازدارنده نبوده است.
به گزارش ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی درباره فروش آنلاین دارو از سوی برخی پلتفرم‌های اینترنتی، افزود: برای فروش آنلاین در حوزه مکمل و محصولات آرایشی و بهداشتی مشکلی نداریم و در حال حاضر ۵۰۰ داروخانه مجوز فروش آنلاین مکمل را دارند اما در هیچ کجای دنیا، دارو به صورت آنلاین فروخته نمی‌شود. باید توجه کرد که مجوزی که ما برای فروش آنلاین به داروخانه می‌دهیم، با کاری که برخی پلتفرم‌ها به صورت غیرقانونی در فروش آنلاین دارو انجام می‌دهند، کاملاً متفاوت است.
محمدی ادامه داد: در زمینه فروش آنلاین دارو، فعلاً قاعده‌ای وجود ندارد چون این امر نیاز به مشاوره دارویی دارد و نمی‌توانیم همراه با هر دارو، داروساز هم منزل متقاضیان دارو بفرستیم لذا در این زمینه ورود نمی‌کنیم چون ممکن است خطا ایجاد شود.
محمدی تصریح کرد: مکمل را یک فرد سالم برای تقویت شدن مصرف می‌کند اما دارو را بیمار که ضعیف است، مصرف می‌کند و اگر درست موارد مصرف دارو را رعایت نکند، دارو به سم تبدیل شده و آسیب می‌زند.
محمدی اظهار داشت: برخی پلتفرم‌هایی که به فروش آنلاین دارو اقدام می‌کنند، مجوز ندارند، بنابراین یک بستر غیرمجاز در حال عرضه و فروش داروی غیرمجاز از طریق داروخانه غیرمجاز و زیرنظر یک شخص غیرمجاز است. هیچ‌کس نمی‌داند آنچه به عنوان دارو از پلتفرم‌های اینترنتی خریداری می‌کند، مجاز است یا خیر؟
وی گفت: از مردم می‌خواهیم که دارویشان را از این مسیر تهیه نکنند. ممکن است داروی سالمی هم در این زنجیره فروخته شود اما ریسک دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی