دو خط خبر

 آغاز پذیرش اینترنتی
در 2 مرکز پر‌ازدحام معاینه فنی پایتخت
شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از آغاز پذیرش اینترنتی در 2 مرکز بیهقی و شهید آبشناسان  از مراکز پرازدحام معاینه فنی خودروهای شهر تهران - خبر داده و گفته از اول اسفندماه پذیرش خودروها در این مراکز فقط با تعیین وقت قبلی اینترنتی انجام می‌شود. بزودی این شیوه در همه مراکز اجرا می‌شود تا دیگر شاهد صف انتظار در این مراکز نباشیم.

نیمی از تالاب‌های کشور
پتانسیل غبارخیزی دارد
صدیقه مدرس طباطبایی، رئیس گروه منابع آب و پایش تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود نیمی از وسعت تالاب‌های کشور دارای پتانسیل غبارخیزی است، گفته توسعه ناپایدار در حوزه‌های آبخیز تالابی از جمله صنعت و کشاورزی موجب نابودی تالاب‌ها و به تبع، نابودی کارکردهای آنها شده است.

برنامه وزارت بهداشت برای تشخیص زودهنگام سرطان‌های کودکان
دکتر لیلا مودب‌شعار، رئیس اداره کنترل و مقابله با سرطان وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود 2درصد سرطان‌ها، در سنین کودکی ایجاد می‌شود، گفته برنامه ادغام تشخیص زودهنگام سرطان‌های کودکان با هدف ایجاد امکان و توانمندی شناسایی علائم مشکوک سرطان کودکان توسط پزشک خانواده و پزشک عمومی و در عین حال طی شدن مناسب و دقیق فرایند ارجاع، در وزارت بهداشت آماده‌سازی شده است.

تلف شدن ۲ زرافه
در باغ وحش صفادشت
غلامرضا ابدالی، سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش گفته متأسفانه ۲ زرافه در باغ وحش صفادشت تهران تلف شده‌اند. علت این موضوع در دست بررسی است و جزئیات تکمیلی را بزودی اعلام می‌کنیم.

ایران در پله هجدم
مقالات علوم اعصاب در جهان
محمدتقی جغتایی، رئیس یازدهمین کنگره علوم اعصاب گفته مطالعات علوم اعصاب بسیار گران است اما با وجود محدودیت‌های مالی، ایران از نظر انتشار مقالات علمی در این حوزه جایگاه هجدهم جهان را در سال 2021 به دست آورد و در منطقه هم در جایگاه نخست قرار دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی