دانش آموزان مسموم شده در قم عارضه ماندگاری نداشتند

به دنبال مشکلات ایجاده شده برای برخی دانش‌آموزان استان قم، وزرای بهداشت و درمان و آموزش و پرورش کشور با بررسی این موضوع نظر نهایی خود را اعلام کرده و گفتند عامل مسمومیت این دانش آموزان میکروبی نبوده است.
به گزارش تسنیم، وزیر آموزش و پرورش گفت: در ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان قم، شاهد شایعات هستیم در حالی که مشکلی وجود ندارد و دانش‌آموزان می‌توانند به مدارس بروند.
یوسف نوری افزود: کرونا هم بواسطه همین شتاب یا برجستگی شایعاتی که وجود داشت، باعث تعطیلی مدارس شد. البته سلامت دانش‌آموزان برای ما بسیار مهم است ولی به گونه‌ای افراطی اقدام و منجر به تعطیلی مدارس شد. وی گفت: مشکلی برای بازگشایی مدارس نیست البته بازهم در تعدادی از مدارس این بو احساس شده بود و تعدادی از دانش‌آموزان به بیمارستان رفتند البته برخی بیماری زمینه‌ای داشتند که نیاز به بستری بود اما شایعه کردند یک نفر از دانش‌آموزان فلج شد، لذا این موضوع بیشتر تحت تأثیر شایعات است.
کمیته ویژه، بررسی های لازم را انجام می دهد
وزیر بهداشت با حضور در بیمارستان شهید بهشتی و مذاکره با پزشکان این بیمارستان گفت: مسمومیت بسیار خفیف بوده و عارضه‌ای از شروع مسمومیت تا امروز ایجاد نشده است و نگرانی دراین باره وجود ندارد. دکتر بهرام عین‌اللهی افزود: جمع‌بندی ما این است که عامل مسمومیت، عامل میکروبی نیست. یک کمیته ویژه از استادان برجسته دانشگاه های علوم پزشکی با مسئولیت معاونت درمان را مأمور کرده‌ایم تا بررسی‌های ویژه انجام دهند و نتیجه آن را به مردم خواهیم گفت.
سخنگوی کارگروه بررسی مسمومیت در مدارس قم گفت: علت گاز دی اکسید کربن، مونوکسید کربن، آمونیاک و… را در مسمومیت دانش آموزان کاملاً رد می‌کنیم. مجید محبی افزود: هیچ کدام از این دانش آموزان پس از مسمومیت دچار مشکل ساختاری یا پایدار در جسم‌شان نشده‌اند و بهبود یافته اند.  وی با اشاره به تأثیر استرس و اضطراب بر دانش آموزان و محیط‌های اضطرابی و فضای مجازی که به آن دامن می‌زنند، گفت: این اضطراب‌ها به نفع دانش آموزان نیست و باعث می‌شود اگر علائم و اثراتی در دانش آموزی وجود داشته باشد، تشدید شود.
جستجو
آرشیو تاریخی