دو خط خبر

 رفع کمبود و اشباع برخی داروها در بازار طی 3 ماه اخیر

 دکتر محمد پیکان‌پور، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: با افزایش ظرفیت تولید و تسریع تأمین، علاوه بر رفع کمبود برخی داروها نظیر سوسپانسیون کوآموکسی کلاو طی 3 ماه اخیر، تأمین برخی از اقلام دارویی نظیر سوسپانسیون استامینوفن هم به نقطه اشباع رسیده است.

تحویل فهرست ساختمان‌های ناایمن به دادگستری تهران

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌جعفر منتظری، دادستان کل کشور اعلام کرده لیست ساختمان‌هایی که در تهران ایمنی ندارند توسط شهرداری تهران به دادگستری استان تهران تحویل داده شده است. تصاویر منتشر شده از زلزله ترکیه وحشتناک است و این هشدار به تمام مسئولان بویژه سازمان مهندسی، شهرداری‌ها، وزارت راه‌و‌شهرسازی است که باید بیش از گذشته وظایف خود را با جدیت دنبال کنند و اقدامات لازم را انجام دهند‌.

قیمت دارو با نسخه پزشک برای بیماران افزایش نمی‌یابد

سید حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه افزایش احتمالی ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت دارو در سال آینده از طریق بیمه پوشش داده می‌شود، اعلام کرده  است: قیمت دارو برای بیمار با نسخه پزشک افزایشی ندارد چون مابه‌التفاوت توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود.

آموزش و ارائه شغل به زنان سرپرست خانوار

 احمد احمدی‌صدر، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره ارائه وام و رفع مشکل ضامن به زنان سرپرست خانوار گفت:در کارگروه اجتماعی و در سازمان رفاه خدمات اجتماعی برنامه ما برای توانمندسازی زنان فقط وام نیست بلکه به این افراد آموزش و شغل می‌دهیم و همچنین برایشان بازار کار ایجاد می‌کنیم.

افزایش شهرهای با وضعیت آبی کرونایی در کشور

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده تعداد شهرهای با وضعیت قرمز مانند هفته‌های گذشته صفر بوده و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۲ به یک شهر کاهش یافته است. شهرهای با وضعیت زرد از ۱۰۵ به ۹۵ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۴۱ به ۳۵۲ شهر رسیده است.
احیای تالاب بندعلی‌خان پس از ۱۳ سال
مدیر امور عشایر استان تهران از احیای تالاب بندعلی‌خان پس از ۱۳ سال خبر داد و گفت: عملیات احداث و لایروبی کانال انتقال آب به مراتع عشایری سیاه‌کوه برای احیای مراتع و تالاب بندعلی‌خان شهرستان ورامین اجرا شد که در نتیجه این اقدام، ۲۲۰ خانوار عشایری از مواهب این تالاب بهره‌مند شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی