وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد

سند اسلامی و ملی را جایگزین ۲۰۳۰ می‌کنیم

لزوم خودکفایی در تولید کاغذ کتاب‌های درسی دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش در سفر یک‌روزه به مازندران و بازدید از کارخانه چوب و کاغذ این استان گفت: خودکفایی در تولید کاغذ کتاب‌های درسی یک ضرورت فرهنگی است؛ وقتی به دانش‌آموزان می‌گوییم کاغذ کتاب درسی از خارج وارد می‌شود، دانش‌آموز هویت خود را از دست می‌دهد در حالی‌ که در بسیاری از حوزه‌های تولید، سرآمدیم.
به گزارش مهر، یوسف نوری با بیان اینکه رتبه چهارم دانش‌آموزان المپیادی را در جهان داریم، ادامه داد: جمعیت و امکانات ایران کمتر از امریکا است اما این کشور رتبه پنجم را دارد. وی با بیان اینکه دشمن، خانواده‌ها و دانش‌آموزان را هدف گرفته است، افزود: سند اسلامی و ملی را جایگزین ۲۰۳۰ می‌کنیم. نوری با بیان اینکه پس از تصویب سند بنیادین در سال 1390 بازهم موانعی ایجاد کردند و خواستند سند ۲۰۳۰ را جایگزین کنند، افزود: حرکاتی در مهرماه امسال دیدیم که نشأت گرفته از سند ۲۰۳۰ است بنابراین نتیجه می‌گیریم باید سند خودمان را اجرا کنیم. وی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان هم بیان داشت: وقتی صندوق ذخیره فرهنگیان را تحویل گرفتیم، یکی از مجموعه‌های آن ۴۳ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشت اما با اعمال مدیریت‌های مالی، ۲۰ هزار میلیارد تومان از زیان آن مجموعه کاسته و بقیه هم جبران می‌شود. وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به وجود اردوگاه‌های متعدد دانش‌آموزی در رامسر گفت: این شهرستان قطب سفرها و اردوهای دانش‌آموزی کشور می‌شود. وی با بیان اینکه اردوگاه‌های دانش‌آموزی تأثیر بسزایی در اقتصاد منطقه و اشتغال دارد، افزود: اگر اردوگاه‌های دانش‌آموزی کشوری با مسائل آموزشی و درسی پیوند بخورد، می‌تواند به قطب ۹۰ میلیون روز- سفر تبدیل شود. معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هم گفت: در حال تلاش برای ایجاد شرایطی هستیم که کتابخانه‌‌های مدارس جدی‌تر و فعال‌تر شوند.
حجت‌الاسلام علی لطیفی افزود: همه چیز مدرسه بر اساس کتاب و ساعات درسی نیست و تثبیت اهمیت کتاب‌های غیردرسی و کتابخوانی نیاز به طراحی دارد. رویکرد ما این است که با حمایت از مطالعه بیشتر کتاب‌های غیردرسی، کمک کنیم این طراحی انجام شود.
جستجو
آرشیو تاریخی